Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «مختار آخوندی» افزود: براساس این برنامه، شناورهایی که بیش از ۲۰ سال عمر دارند در اولویت نوسازی و بازسازی و دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران اظهارداشت: اگر بتوانیم ظرف یک سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ فروند لنج را تجهیز و نوسازی کنیم عدد خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی با بیان این که در حال حاضر بزرگترین ناوگان دریایی و بیشترین بنادر کشور مربوط به فعالیت های ماهیگیری است، تصریح کرد: ناوگان صیادی با داشتن حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی شامل سه هزارو ۴۰۰ فروند لنج، ۸ هزار فروند قایق و ۱۲۵ فروند کشتی با مالکیت بخش خصوصی و تعاونی، تحت برنامه ریزی، نظارت و مدیریت سازمان شیلات ایران قرار دارد.

 مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران درباره عملکرد بخش صیادی کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار صیاد با استفاده از ناوگان ماهیگیری ۷۱۵ هزار تن انواع آبزیان را با روش های مختلف از جمله گوشگیر، گرگور، قلاب، لانگ لاین، مشتا، پرس ساین، تور قیفی و ترال میان آبی صید کردند.

وی با اشاره به این که عمده شناورهای صیادی در آب های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند فعالیت می کنند، گفت: نزدیک به ۸۰۰ فروند از شناورهای ماهیگیری در آب های فراساحلی و اقیانوس هند به صید می پردازند و تعداد کمی از آن ها نیز در آب های دریای خزر فعالیت می کنند.

مدیرکل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد: ظرف پنج سال و با حمایت های بانکی و اعتبارات تخصصی سازمان شیلات ایران، نوسازی و بازسازی ناوگان صیادی انجام شود و علاوه بر ایمنی دریانوردی، هزینه های صید کاهش و کیفیت آبزیان صید شده افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، صید ۷۰۰ هزار تن انواع آبزیان در آب های جنوب و شمال کشور در برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ماهی ریاست سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ماهی وزارت جهاد کشاورزی ماهی سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان