Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌ها و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ساختمان شیخ فضل الله نوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: موضوع نوآوری و دانش بنیان ها، خلاقیت و نگاه جدید به دنیا اهمیت دارد و دنیا در راهی گام برداشته است که سبک زندگی، نوع نگاه‌ها و تحول علوم و مهارت‌ها بدون شک زندگی فردی و حکمرانی‌ها را معنابخشی دیگری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نوآوری مدیریت و اداره را تغییر داده است و عادت‌ها مانع از ایجاد برخی تحول‌ها شده است. زمانی که رابطه ذی‌نفعان با نوآوری متفاوت باشد، در ایحاد تحولات تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: وقتی نوآوری به حوزه سیاسی و ساختار‌های حکمرانی و سطوح مختلف وارد می‌شود، معنی دیگری پیدا می‌کند؛ این مسئله همه چیز را پویا و فعال خواهد کرد.

قالیباف اظهار کرد: زمانی ساختاری اداری که سال‌ها به صورت ناقص متولد شده را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم حسی نسبت به مسائل ندارد. سالی ۱۶۰ میلیارد تومان انرژی فسیلی مصرف می‌کنیم. بدون شک ۵۰ درصد آن در بهترین شرایط به دلیل ناترازی و ناعدالتی در مصرف هدر می‌رود.

رئیس مجلس با بیان اینکه در هر قسمت از ساختار اداری کشور ناترازی داریم، توضیح داد: ناترازی در جذب نیرو، بین اختیار و مسئولیت، صندوق بازنشستگی و... از نمونه‌های ناترازی در کشور هستند. این یعنی اثری از تصمیم گیری و حسی از حکمرانی قدرت در کشور نمی‌بینیم.

قالیباف یادآور شد: ما تا فضا را برای نوآوری باز نکنیم، هیچ حرکت جدیدی اتفاق نخواهد افتاد. بر اساس تجربه‌ در حدود ۴۰ ساله فعالیتم، به این رسیدم که ما نیازمند هوشمندسازی، کارآمدسازی، مردمی و شفاف‌سازی برسیم تا نوآوری و مولد سازی رخ دهد.

‏وی گفت: اگر می‌خواهیم ساحت حکمرانی و اجتماعی را در زمینه نوآوری اثرگذار دنبال کنیم، بهترین محل آغاز آن تحول، مجلس است. اگر از تضاد منافع صحبت می‌کنیم، مجلس مهم ترین محل توجه به آن در قانون گذاری است.

قالیباف تورم قانون در کشور را بدتر از تورم اقتصادی دانست و اظهار کرد: تنقیح قوانین از قانون‌گذاری مهم‌تر است.

رئیس مجلس بیان کرد: بسیار مهم است که در هر شرایطی محیط خود را دقیق بشناسیم. در محیط زندگیمان باید شرایط انسانی و شرایط مکانی و روابط متقابل آن را بشناسیم. در حوزه علوم انسانی اهمیت دارد که درک درستی از موقعیتمان به دست بیاوریم و نیاز‌های فرهنگی ارزش‌ها و دیگر مسائلش را شناسایی کنیم تا بر مبنای آن کار کنیم. در این حوزه بومی‌سازی هم قابل توجه است.

وی یادآور شد: در برخی مسائل، مجلس در راستای مشکلات داخلی خود حرکت نمی‌کند که با حرکت در مسیر نوآوری و فهم شرایط، مشکلات قابل حل خواهد بود. اولین خروجی و دستاورد، باید نیاز نمایندگان را تامین کند و هرکار باید نماینده محور باشد.

قالیباف در توجه به تحول در حوزه نمایندگان و نماینده محور شدن مجلس تاکید کرد و اظهار کرد که هرگونه تحول از اینجا شروع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است