Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری به عنوان ابزاری نوین برای تامین مالی نقش‌آفرینی می‌کنند. این صندوق ها برای توسعه و انجام پروژه‌های فناورانه و دانش‌بنیان عموم مردم را به سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 95 بود که نخستین صندوق در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد و با حمایت معاونت علمی و فناوری گسترش خوبی را در این سال‌ها تجربه کردند. به گونه ای که پس از سه سال یعنی در سال 98 تعداد آنها به 6 صندوق سرمایه گذاری رسید. این صندوق ها با مجموع سرمایه هزار و 550 میلیارد ریال که 878 میلیارد ریال آن تادیه شد، پذیره نویسی شدند.

اما این صندوق ها از سال 98 تاکنون رشد چشمگیری را تجربه کردند. معاونت علمی و فناوری برای اصلاح ساختارها در سال 98 دست به کار شد و با این تغییرات امکان مشارکت برای مستقیم و غیرمستقیم نهادهای مالی از جمله صندوق فراصندوق ستارگان و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فراهم شد.

نتیجه این تغییرات خبر خوشی برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری داشت؛ آن هم افزایش تعداد صندوق‌ها به 16 با سرمایه 20 هزار میلیارد ریال. پس سرمایه صندوق ها در دو سال رشد بیش از 12 برابری را تجربه کرد. این صندوق ها در 34 طرح سرمایه گذاری کرده‌اند.

کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای کوچک و متوسط می توانند از سرمایه این صندوق ها استفاده کنند و محصول ایران ساخت و فناورانه خود را توسعه دهند. این نوع سرمایه گذاری بازده و ریسک بالایی دارند. زیرا این کسب و کارها در ابتدای کار رشد خوبی خواهند داشت اما به همان نسبت نیز ممکن است پروژه دچار شکست شود. البته صندوق ها با سرمایه گذاری روی چندین پروژه فناورانه این ریسک را مدیریت و کنترل می کنند.

پس صندوق ها سبدی متنوع از دارایی ها را ایجاد می کنند که تامین مالی پروژه های فناورانه را انجام می دهند و افزایش آنها تامین مالی بیشتری را برای کسب و کارهای نوپا به همراه دارد. پس آنها یکی از موثرترین ابزارها برای تجاریسازی محصولات هستند.

البته علاوه بر 16 صندوق ایجاد شده، تعداد 5 صندوق با سرمایه 25.500 میلیارد ریال موافقت اصولی خود را از سازمان بورس اخذ کرده‌اند و مراحل پذیره نویسی را طی می کنند. در صورت تایید آنها تعداد صندوق ها به 21  با سرمایه ۴۶.۲۵۰میلیارد ریال می رسد که جهش قابل توجهی است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کسب وکارهای نوپا صندوق سرمایه گذاری جسورانه سرمایه گذاری میلیارد ریال سرمایه گذاری صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲

امتداد - مدیر شعب خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ساخت ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن استان و رشد ۴۴ درصدی مبلغ کل تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی تقوی مدیر شعب خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ؛ اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن است که با مبلغ قریب به ۵۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۵۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان، قرارداد ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در قالب ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه با تامین اعتبار بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال منعقد شده و تاکنون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه به حساب متقاضیان این طرح واریز شده است.

تقوی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه نهضت ملی استان خراسان رضوی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد حمایتی، یک هزار و ۲۷۶ واحد خود مالک و یک هزار و ۳۵۸ واحد روستایی است.

وی در پایان گفت: این مدیریت با همراهی و هم‌افزایی کارکنان پرتلاش استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت تحقق اهداف دولت محترم و خانه‌دار کردن آحاد مختلف جامعه اقدام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته