Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از ایسنا، این روزنامه در گزارش خود نوشت، یک زندانی دیگر قرار بود در فرار از زندان جلبوع شرکت کند اما چند ساعت قبل از اجرای عملیات منصرف شد. 

در این گزارش آمده است که اسیر «ایهم کممجی» در سلول شماره ۱۴ در بخش دو زندان جلبوع قرار داشت که شب قبل از اجرای عملیات آزادی از جلبوع به سلول شماره پنج منتقل شد تا جایگزین اسیری شود که نخواست در عملیات حفر تونل شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هاآرتص به نقل از یک منبع نزدیک به تحقیقات در حال انجام با اسرا نوشت، زندانی که قصد داشت در عملیات فرار شرکت کند یکی از کسانی بود که جزئیات عملیات به او سپرده شد. این زندانی چند ساعت قبل از بسته شدن سلول‌ها به رفقای خود اطلاع داد که احتمالا به زودی از زندان آزاد شود و به همین دلیل نمی‌خواهد فرار کند تا مدت محکومیتش طولانی نشود. 

این اسیر توسط سرویس شاباک مورد بازجویی قرار گرفت. 

به نوشته هاآرتص، تحقیقات نشان داد که عملیات حفر تونل در سلول مذکور بین ماه نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ شروع شده و در این طرح دستکم ۱۱ اسیر شرکت داشتند. شاباک در حال بازجویی از پنج اسیری است که از جزئیات این عملیات اطلاع دارند. 

عملیات حفر با بشقاب و ماهیتابه‌هایی که لبه آن‌ها تیز شده بود، انجام شد و اسرا شن و ماسه‌های ناشی از حفاری را در فاضلاب و سطل زباله و حفره‌های توخالی که در بخش پیدا کردند، ریختند. 

یکی از زندانبانان جلبوع به ظن اخلال در مراحل دادگاه مربوط به ریختن ماسه به فاضلاب مورد بازجویی قرار گرفت چرا که تحقیقات نشان داد، طی ماه‌های گذشته چندین بار یک کامیون مکش فاضلاب به دلیل انسداد لوله‌ها به زندان رفته است و راننده کامیون و تعدادی از اسرا که مجازات‌ها را در زندان اجرایی می‌کنند به این زندانبان خبر دادند که مساله سیستم فاضلاب مشکوک است اما او توجهی نکرد. 

طبق شبهات، زندانبان پس از فرار زندانیان به همه طرف‌های مربوطه مراجعه کرده و از آن‌ها خواسته است که مشاهدات خود را در مورد انسداد مکرر سیستم فاضلاب فاش نکنند. 

هاآرتص نوشت، سرویس امنیت رژیم صهیونیستی از این زندانبان بازجویی و یک هفته از کار معلق کرده است. 

طبق این تحقیقات، زندانبانان جلبوع مطابق قوانین اداره زندان‌ها که از آن‌ها خواسته می‌شود هر نیم ساعت در بخش‌ها حضور پیدا کرده و با چراغ قوه سلول‌ها و حضور زندانیان را بررسی کنند، عمل نکرده‌اند. 

در این گزارش آمده است که پلیس پیشرفتی در عملیات جستجوی دو اسیر مناضل انفیعات و نایف یعقوب کممجی حاصل نکرده و ارزیابی‌های سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که کممجی همچنان در اراضی اشغالی و انفیعات هم در کرانه باختری است. 

ششم سپتامبر شش تن از اسرای فلسطینی از زندان امنیتی جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کردند که باعث تمسخر دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان شد. چهار تن از آن‌ها در روزهای جمعه و شنبه بازداشت شدند اما دو تن همچنان آزاد هستند.

کد خبر 626959 برچسب‌ها اسرائیل زندان فلسطین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل زندان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان

منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.
به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهاد‌های امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

منبع: تسنیم

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان