Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رحمانی ظهر امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز تأسیس اورژانس در کشور و گرامیداشت روز ملی اورژانس در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۹۶، ۲۳ پایگاه اورژانس در کلانشهر تبریز وجود داشت اما در حال حاضر تعداد پایگاه‌های اورژانس به ۳۳ پایگاه افزایش یافته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ۱۱۰ دستگاه آمبولانس دپو شده در جلفا، در خرداد ماه سال ۱۳۹۷، ترخیص و شماره گذاری شد و در حال حاضر، همین آمبولانس‌ها در سطح کلانشهر تبریز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در مرکز وجود دارد که ۱۳۳ دستگاه آن در پایگاه‌های اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رحمانی گفت: تعداد شکایات ثبت شده به طور سالیانه حدود ۸۰ شکایت بود که در حال حاضر به ۳۰ مورد شکایت کاهش یافته است.

وی افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس را در کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه ضروری برشمرده و افزود: زمان رسیدن اورژانس در کلانشهرها حدود ۱۲ دقیقه و در شهرهای کوچک حدود ۸ دقیقه و در جاده‌ها نیز ۱۴ دقیقه است که در صورت افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس، زمان رسیدن به محل حادثه به زیر ده دقیقه کاهش خواهد یافت.

رحمانی به توزیع اقلام بهداشتی و لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اورژانس اشاره کرده و گفت: در حال حاضر، ۴۲۰ مأموریت در سطح استان انجام گرفته است که حدود ۱۰۰ مأموریت آن برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا، ۴ منطقه به مناطق ویژه کرونا تبدیل گردید و در حال حاضر تمامی پایگاه‌های اورژانس برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا تجهیز شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: از شیوع ویروس کرونا تا سال گذشته، ۲۸۷ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شده و متأسفانه دو نفر از آنان نیز بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون، ۴۹ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۸ نفر از آنان در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی از ضرب و شتم ۸ موردی پرسنل اورژانس توسط همراهان بیمار خبر داده و افزود: از ۲ هزار تماس تلفنی به مرکز اورژانس، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آن، مزاحمت تلفنی است.

رحمانی ادامه داد: حدود دو سوم مأموریت‌ها در کلانشهر تبریز انجام می‌شود و سعی بر این است تا در بافت مرکزی شهر و محدوده بازار، تعداد پایگاه‌های اورژانس افزایش یابد.

وی گفت: از اقدامات انجام گرفته احداث مجتمع امدادی در اتوبان تبریز- سهند و محور خواجه- ورزقان با همکاری پلیس، اورژانس، هلال احمر و راهداری در حال تکمیل است که تا پایان سال جاری تحویل داده خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در حال حاضر، بیش از ۴۵۰ نفر جذب اورژانس شده است که بیشترین جذب نیرو در سال ۹۹ انجام گرفته است.

رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات آتی اورژانس پاسخ داد: از جمله برنامه‌های آتی در اورژانس، راه‌اندازی پایگاه‌های غیرفعال به دلیل کمبود نیرو است که از مهر ماه سال جاری فعال خواهند شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دنبال شده، تملک زمین برای ایجاد پایگاه‌های اورژانس و افزایش آن است.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد پایگاه‌های کانکسی در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها کم است اما در طی ۴ سال گذشته ۳ پایگاه کانکسی در محدوده اهر و شبستر به ساختمان تبدیل شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد کل مأموریت‌های کرونایی از شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۸ هزار و ۷۰۰ است که ۱۷ هزار و ۴۰۰ مأموریت آن از فروردین ماه سال جاری انجام یافته است.

رحمانی به افزایش ۲۶ درصدی تعداد کل مأموریت‌ها در سال جاری اشاره کرده و افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۱۴۴ مورد فوتی داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی در پایان ادامه داد: تعداد انتقال به بیمارستان، حدود ۱۰ هزار و ۱۲۹ و تعداد درمان در صحنه، یک هزار و ۳۵۹ بوده است.

کد خبر 5305406

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس ویروس کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل اربعین حسینی شیوع کرونا زلزله واکسیناسیون ایلام خراسان رضوی تعداد پایگاه های اورژانس ویروس کرونا حال حاضر سال جاری ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز