Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی ابراهیم زاده  رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت  شهرستان لارستان  از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای حضور و سرمایه گذاری برای اجرای  طرح های صنعتی کلان در منطقه دعوت کرد.

او تصریح کرد:‌ مجوز ۴۵ پروانه بهره برداری معدنی در این شهرستان صادر شده که مجموع سرمایه گذاری این طرح ها افزون بر ۴۶۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم زاده ادامه داد:  میزان اشتغال  طرح های صنعتی ۳۳۵ نفر به صورت مستقیم پیش بینی شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لارستان افزود: سنگ آهن دشت کوران، مرمریت در بخش جویم و گوگرد در منطقه زاهد محمود بخش مرکزی لارستان ، سنگ معدنی روستای کرمستج آهک، گچ، ماسه و مخلوط کوهی نیز از جمله مجوزهای صادر شده هستند.

او اضافه کرد: برای سرمایه گذاری و بهره برداری برخی از این معادن مانند سنگ های تزیینی و گوگرد نیز رایزنی هایی انجام شده  که آستان قدس رضوی نیز تاکنون در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

ابراهیم زاده اظهار کرد: معدن سنگ مرمریت در بخش جویم لارستان پارسال در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار با ظرفیت استخراج سالانه هشت هزار تن سنگ فعال شد و برای ۱۴ نفر اشتغال ایجاد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تعداد پروانه های صنفی و فعال در  لارستان را ۶ هزار و ۱۰۹ فقره برشمرد و گفت: میزان اشتغالزایی این واحد ها رقمی بالغ بر ۱۵هزار نفر است.

او  تعداد کل واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال در این شهرستان را نیز ۱۶۶ واحد دانست و بیان کرد: میزان کل سرمایه گذاری این واحدها یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال است.

ابراهیم‌ زاده میزان اشتغالزایی این ۱۶۶ واحد صنعتی اعم از فعال و نیمه فعال در شهرستان لارستان را نیز یک هزار و ۸۱۰ نفر  برشمرد و تصریح کرد: از این واحدها ۴۰ واحد با سرمایه گذاری اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال غیرفعال است.

شهرستان لارستان با مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده  است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن توسعه صادرات شهرستان لارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، در گروه کاری نهضت ملی ‌مسکن شمال استان کرمان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های مسکن هستند.     وی، افزود: زمین‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر ریحان‌شهر، بردسیر، خواجوشهر و بم آماده شده و در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.    موسوی، تصریح کرد: سایت‌های راین، نرماشیر، نظام‌شهر، گلباف، نجف‌شهر، چترود، هجدک و ارزوئیه آماده شده و منتظر دریافت مصوبه از کارگروه هستند.    معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: سایت‌های کرمان، کوهساران، بافت، شهربابک، خرسند، بم و رفسنجان نیز مراحل آخر آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی جهت ساخت و ساز واگذار می‌شوند.    وی همچنین از انجام مراحل کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن بافت، خرسند، انار، باغین و فاز دو ماهان، رفسنجان، اندوهجرد، شهداد و گنبکی خبر داد.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم