Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست_ مهمترین درخواست صنایع از دولت در زمینه انرژی؛ استمرار در روند تخصیص منابع انرژی از جمله برق، گاز و آب است.

افزایش میزان تولید یعنی نیاز بیشتر به منابع انرژی چه به عنوان خوراک و چه به عنوان سوخت. صنایع تابستان سختی را پشت سر گذاشتند و برای تکرار نشدن آن به دنبال ایجاد ظرفیت جدید برق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولادی ها و معدنی ها در این زمینه رای زنی هایی با وزارت خانه های مختلف انجام داده اند.
کیوان جعفری طهرانی کارشناس ارشد کامودیتی ها با اشاره به نیاز حیاتی صنایع به برق در گفت و گو با ایران اکونومیست بیان کرد: قطع برق در چند ماه گذشته در میزان تولید و صادرات صنایع به خصوص صنایع معدنی و فولادی تاثیر منفی بر جا گذاشت. یکی از مهمترین موضوعات کنونی در معدن و صنایع معدنی ساخت نیروگاه تولید برق ۱۰ هزار مگاواتی به عنوان پروژه مشترک بین وزارت نیرو، صمت و فولادی ها است اجرایی شدن این پروژه ها می تواند در خودکفایی و تامین بخشی از برق مورد نیاز صنایع نقش مهمی ایفا کند.

تلاش برای تامین برق صنایع

وی افزود: به جای اینکه شرکت، کارخانه و یا هر واحد تولیدی ظرفیت های کوچکی را برای تامین و تولید برق اختصاص دهد، ایجاد یک واحد بزرگتر با ظرفیت بیشتر می تواند میزان برق قابل قبول تری تولید کند. برای ایجاد نیروگاه ها ، اینکه شرکت های معدنی و فولادی کنار هم جمع شوند، امکان تامین گاز برای نیروگاه ها بهتر و راحت تر فراهم می شود. با این هم افزایی، نیاز نیست تعداد زیادی نیروگاه های مختلف با هزینه لوله کشی و ..ایجاد شود.

پروژه های مقرون به صرفه و اقتصادی

جعفری طهرانی ضمن اشاره به نمونه های موفق مدیریت تولید در جهان بیان کرد: همان گونه که احداث ۲ کارخانه فولادی با ظرفیت ۵ میلیون تنب مقرون به صرفه تر از ۱۰ کارخانه ۸۰۰ هزار تنی است؛ احداث یک نیروگاه بزرگ مقرون به صرفه تر و اقتصادی است و این چیزی است که در کشورهای موفق دنیا اتفاق می‌افتد و توجیه اقتصادی بیشتری دارد.
خبرنگار / محبوبه قرمزچشمه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند