Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:48:10 GMT

پیشکسوتان عرصه سینما در همدان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۱۹۱۸۸

پیشکسوتان عرصه سینما در همدان تجلیل شدند

گروه استان ها-مراسم گرامیداشت روز ملی سینما با تقدیر از پیشکسوتان حوزه سینما در همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، احمد رضا احسانی پیش از ظهر امرور در  مراسم گرامیداشت روز ملی سینما اظهار داشت: اهمیت فرهنگ و هنر برکسی پوشیده نیست و هر جامعه‌ای که بخواهد مسیر  پیشرفت و سعادت را در پیش بگیرد باید پیش زمینه های آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از رفتار باید فکر و اندیشه شکل گرفته باشد، گفت: حوزه فرهنگ، حوزه اندیشه، روشنگری و خردورزی است و تا به این موارد توجه نشود، در سایر حوزه‌ها هیچ اتفاقی شکل نخواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر گستردگی حوزه فرهنگ و اهمیت بسزای هر یک از بخش‌های آن، گفت: اگر بخواهیم رفتار های مانا و پایدار ظهور و بروز داشته باشد، باید به همه بخش‌های این حوزه توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌ها، اصلاح رفتارها و شیوه زندگی و رفتار تاثیرگذاری قابل توجهی دارد، سینما را هنری مرتبط بااندیشه و تفکر برشمرد و مطرح کرد: آموزش و انتقال مفاهیم به صورت غیرمستقیم از ویژگی‌های این هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با این توضیح که توسعه زمانی معنا پیدا می‌کند که همه رشته‌ها باهم پیش رفته و توسعه پیدا کنند اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر نگاه تک‌بعدی آسیب‌زاست این رو این حوزه به آرامش، تعامل و گفت‌وگو نیاز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سه دفتر انجمن سینمای در استان فعال هستند، حمایت از این دفاتر و توسعه فعالیت های سینمایی را از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان دانست و گفت: فعالیت‌های سینمایی همچون سایر بخش‌های فرهنگی و هنری در استان مورد توجه است.

این مقام مسئول توضیح داد: در همین زمینه در حال حاضر پردیس سینمایی امید نهاوند در دست پیگیری است که برای این مجموعه یک میلیارد و دویست میلیون تومان کمک بلاعوض خواهیم داشت، دو میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد و دو میلیارد تومان هم شهرداری نهاوند به پروژه کمک می‌کند علاوه براین همزمان سینمای روباز در مجموعه فرهنگی سیدجمال‌الدین اسدآبادی راه اندازی خواهد شد.

وی از افتتاح پردیس سینمایی قدس در همدان خبر داد و گفت: سالن مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی نیز تا یک ماه آینده به سالن‌های سینمای استان اضافه خواهد شد.

بزرگداشت روز سینما در شبکه مستندگزارش اولین روز سینما حقیقت|از داستان قاچاق "پرنده رقاص" به قطر تا پرونده‌ محرمانه "مک فارلین"اخبار تلویزیون| ادامه پخش "عصرجدید" از آبان‌ماه/ برنامه ویژه رادیو نمایش در روز سینما

به گزارش تسنیم، در این مراسم از محمد حسن کوثری فیلمساز و فیلمبردار، ابراهیم نوچی فیلمساز و بازیگر، محمد مهدی مکتیان فیلمساز و بازیگر، محمدرضا رهبر فیلمساز، عباس شیخ بابایی فیلمساز، بابک رضاپور فیلمساز و مدرس سینما، عزت‌الله آقامحمدی فیلمساز، سهم‌الدین دارایی فیلمساز،  عباس اصغری مدیر پیشکسوت انجمن سینمای جوان نهاوند، قاسم نهاوندی فیلمساز و مدرس، محمد منافی آپارتچی پیشکسوت، مجید خاکسار مدیر آموزشگاه سینمایی پیشکسوت تجلیل شد.

انتهای پیام/744/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد

مراسم بزرگ داشت و تحلیل از پیشکسوتان و نام‌آوران کشتی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تجلیل از نام‌آوران و مقام‌آوران کشتی استان اصفهان امروز - جمعه هفتم اردیبهشت- به میزبانی هیأت کشتی استان اصفهان در تالار شهروند با حضور جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان، مصطفی میرزایی رئیس هیأت کشتی استان اصفهان، منوچهر مهرعلی‌پور عضو شورای شهر اصفهان، وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران، روح‌الله معظم مدیر عامل باشگاه مقاومت، رسول بخشی نماینده مجلس شورای اسلامی، پیشکسوتان و ورزشکاران کشتی همچنین مسئولین مربوطه از ساعت ۱۵:۰۰ برگزار شد.

مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان در مراسم تحلیل از پیشکسوتان و نام‌آوران کشتی استان، اظهار کرد: خدا را شاکرم فرصتی پیش آمد تا بتوانیم از مدال‌آوران، نام‌آوران و افرادی که برای کشتی استان زحمت کشیدند و استخوان خورد کردند، تقدیری کوچک به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: به کمک هیئت‌های شهرستانی و بزرگان کشتی ۲۳ خانه کشتی احداث شده‌است. هیأت استان اصفهان به عنوان هیأت برتر کشور در حوزه عمرانی و تأسیس زیرساختی انتخاب شد که این اتفاق با همراهی و همت رؤسای هیئت‌های شهرستانی میسر شد.

میرزایی گفت: در موضوع استعدادیابی جامعه آماری جامعه کشتی استان ده برابر افزایش یافته و در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار ورزشکار بیمه شده داریم که نویدبخش روزهای خوب در آینده نزدیک برای کشتی استان اصفهان است. امیدوارم با همت و همراهی بتوانیم در راستای اعتلای کشتی استان قدم برداریم. معتقد هستم که کیفیت از دل جمعیت بیرون خواهد آمد. امیدوارم شاهد قهرمانی کشتی‌گیران اصفهانی در عرصه‌های جهانی باشیم.

وی بیان کرد: در بخش قهرمانی استان اصفهان مدت زیادی بود که هیچ قهرمانی نداشت اما با تلاش‌هایی که انجام شده امروز در رده بزرگسالان و جوانان کشتی فرنگی دو ملی‌پوش از استان اصفهان داریم که میادین بین‌المللی اعزام شدند. حضور کشتی‌گیران اصفهان در تیم‌های ملی ثمره تلاش تمام مربیان به ویژه رسول جزینی است و از همه آنان کمال تشکر را دارم.

منوچهر مهرعلی‌پور عضو شورای شهر اصفهان پس از تبریک هفته اصفهان و ۱۷ شوال روز ورزش پهلوانی، گفت: امیدوارم در سال پیش رو کشتی اصفهان طلایی‌تر بدرخشد و کشتی‌گیران اصفهان را در میادین بین‌المللی بر روی سکو ببینیم تا پرچم ایران اسلامی توسط‌شان به اهتزاز درآید و همه به احترام سرود جمهوری اسلامی ایران بایستند.

وی ادامه داد: قطعاً با کمک مربیان درجه یک و استعدادهای نابی که در استان داریم شاهد پیشرفت کشتی خواهیم بود. کارهای ورزشی و فرهنگی باید جریان ساز باشد امیدوارم جریان‌سازی را بیش از پیش از هیأت کشتی شاهد باشیم.

وحید رجبی گفت: در ابتدا روز بزرگ داشت ورزش پهلوانی و زمین خوردن تاریکی و ظلم به دست حضرت علی (ع) نور الهی را تبریک می‌گویم. شاهد تلاش‌های زیاد رئیس هیأت کشتی در خصوص ارتقا زیرساخت‌های ورزشی و باشگاه‌داری در ورزش کشتی بودم. قطعاً همه تلاش‌ها منتج به حضور کشتی‌گیران اصفهانی در تیم ملی و افتخار آفرینی خواهد شد.

وی افزود: کنگره ۲۴ هزار شهید استان را پیش رو داریم که در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود. از شهدای اصفهان ۱۲۰۰ شهید ورزشکار داریم که هم در ورزش قهرمان بودند و هم در رشادت. این عظمت، اقتدار و امنیتی ملی که در کشورمان برقرار است را مدیون شهدایی هستیم که برای دفاع از دین و آئین جان را بر کف اخلاص گذاشتند، یادشان را گرامی می‌داریم.

جواد محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: به شخصه یاد ندارم که در سالیان گذشته چنین مراسم پرشکوهی در رشته کشتی داشته باشیم. اتفاقات مبارکی در کشتی استان در حال رقم خوردن است نشان از رشد و پیشرفت و رسیدن و نقاط پر افتخار، دارد. همه پیشکسوتان و مربیان با جدیت در حال آموزش هستند که در رأس آنان رسول جزینی در حال پرورش قهرمانان آینده است؛ خیرینی همچون آقای تجدد به کمک کشتی استان آمده‌اند و به پیشرفت کشتی سرعت دوچندان بخشیده‌اند.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک قطعاً قهرمان جهان و المپیکی از استان اصفهان خواهند بود. من و تمام دوستان در اداره کل تلاشمان بر کمک رسانی و همراهی با کشتی است.

در این مراسم از پیشکسوتان، هیأت‌های نمونه شهرستانی، مربیان برتر، ورزشکاران مقام و مدال‌آور تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 748154

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان