Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای، شرایط تعیین شده برای ارائه تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی به تالارداران آسیب دیده از کرونا و چگونگی ثبت‌نام آن را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، این اتاق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران در ۱۹ ماهه گذشته از شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر صنوف، تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ‌تالارها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تایید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده و لازم است تالارداران هرچه سریعتر و پیش از این تاریخ درخواست خود را به اتحادیه مربوط برسانند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ضروری است تالارداران با بازرسان اتحادیه همکاری لازم را داشته باشند تا میزان تسهیلاتی که به ایشان بر اساس متراژ تعلق می‌گیرد، تعیین و ثبت شود.

برپایه این گزارش، مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به شرح زیر است:
گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ‌تالار)

گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه ۴۰۰ تا یک‌هزار متر مربع (باغ تالار)

گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر (فضای سالن)/ مساحت بازه یک‌هزار متر مربع و بیشتر (باغ تالار)

درباره فضای سالن یا باغ تالار، فقط یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

به دلیل شرایط خاص تالار داران، مراحل ثبت و ارسال تقاضا از طریق اتحادیه و متعاقب آن اتاق اصناف شهرستان و در نهایت بارگذاری فایل اطلاعات متقاضیان (فقط تالارها و باغ‌تالارها) در سامانه ایرانیان اصناف مطابق بخشنامه ابلاغی به شماره ۷/۰۹/۷۰۹۵ مورخ بیستم مرداد ماه ۱۴۰۰ اتاق اصناف ایران خواهد بود.

تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به‌صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط نخست این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که در مجموع دوره اقساط ۲۷ ماه خواهد بود.

همچنین، وثایق این تسهیلات بدین شرح است:

تا ۱۶۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک

۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

۴۸۰ تا ۱۶۰۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

از ۲۰۰۰ میلیون ریال بالاتر: ارائه تضمین صادره از سوی صندوقهای ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف

سقف مبلغ سفته برای همه این میزان تسهیلات ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات (سفته الکترونیکی یا فیزیکی) است.

گفتنی است پیش از این اعلام شده بود دولت به‌ازای هر یک نفر از کارکنان ۱۴ گروه شغلی تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی می‌پردازد. بر این اساس، اتاق اصناف ایران از صنوف مشمول این تسهیلات دعوت به ثبت‌نام در سامانه «کارا» می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تسهیلات به تالارداران خسارت به تالارداران اتاق اصناف اتاق اصناف ایران میلیون تومانی میلیون ریال فضای سالن باغ تالار متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد