Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری وابسته به دولت منصور هادی در یمن از نزدیک شدن نیروهای دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) به مرکز شهرستان نفت‌خیز «بیحان» در استان شبوه خبر دادند.

به نوشته وبگاه الابوابة الاخباریة الیمنیه، نیروهای ارتش و انصارالله یمن با حرکت از مرزهای استان مأرب وارد استان شبوه شده و پس از تسلط بر چهار منطقه راهبردی خود را به مناطق نفتی نزدیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این تحول میدانی، شبه‌نظامیان حزب الاصلاح همسو با دولت مستعفی یمن قصد دارند نیروهای بیشتری برای حفاظت از چاههای نفتی به شهرستان «بیحان» اعزام کنند که این مسأله با واکنش قبائل این منطقه مواجه شده است. بزرگان قبائل «بلحارث» در شهرستان «بیحان» که ظاهرا همسو با ائتلاف سعودی هستند (اما گویا در پشت صحنه با حوثی‌ها هماهنگ شده‌اند)، در نامه‌ای به استاندار و وزیر نفت دولت منصور هادی از اینکه این منطقه نفتی صحنه درگیری‌های شدید شود، ابراز نگرانی کرده و خواستار عدم اعزام نیرو شده‌اند. آن‌ها به مقامات دولت هادی وعده داده‌اند که خود توانایی حفاظت از چاههای نفتی را دارند.

نیروهای ارتش و انصارالله در هفته‌های گذشته کنترل مناطق «الوصیل»، «البدیع»، «الرکب» و «وادی النحر» که فقط چند کیلومتر با چاههای نفتی منطقه «بیحان» فاصله دارد را به دست گرفتند. این مناطق آخرین نقاطی بود که شبه نظامیان حزب اخوانی «الاصلاح» در شهرستان «بیحان» در کنترل خود داشتند.


موقعیت منطقه نفتی «بلحاف» و پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله به سمت این منطقه

 

 

در این راستا روزنامه الامناء یمن وابسته به شورای انتقالی جنوب، به نقل از منابع قبیله‌ای نوشت که «ابو علی الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء اخیرا نشستی با بزرگان قبائل «بلحارث» و منطقه «بیحان» برگزار کرده و به نظر می‌رسد توافقی میان دولت نجات ملی و این قبائل به وجود آمده است و نیروهای ارتش و انصارالله به زودی بدون هیچ گونه مقاومتی وارد مناطق نفتی بیحان شوند.

به نوشته این روزنامه رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء به شیوخ قبائل گفته است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دیر یا زود به طور حتم به استان‌های شبوه، المهره و حضرموت تسلط خواهند یافت و در این میان فقط مسأله زمان مطرح است.

هفته گذشته نیز نیروهای ارتش و انصارالله یمن دو شهرستان مهم «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب عملیات «نصرالمبین۲» آزاد کردند. عملیاتی که پس از ماهها رکود در منطقه، باعث پیشروی محسوسی از سوی نیروهای دولت صنعاء شد.

پیشروی نیروهای یمنی به سمت استان شبوه در حالی است که «محمد عبدالسلام»سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۶ شهریور ماه گفته بود که عملیات‌های نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۲۰ شهریور نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن، گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. 

 مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی استان شبوه ارتش یمن جنگ یمن نیروهای ارتش و انصارالله چاههای نفتی استان شبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۱۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه صادرات ایمن و پایدار میعانات گازی ضامن تولید گاز کشور است، گفت: باید با همه توان شاخص‌های مرتبط با حوزه ایمنی صادرات را ارتقا بخشیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی بیان کرد: به همت متخصصان این شرکت سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی به‌عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با روزآمدکردن تجهیزات و نیز تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی فرایند بارگیری و صادرات، در مسیر ارتقای شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان در این شرکت افزود: متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تلاش و همت روزافزون خود موفق شدند مشکل‌های سیستم تله‌متری گوی شناور را که نقش مهمی در ایمن‌سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارند رفع کنند و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

غریبی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستم تله‌متری گوی شناور سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان عملیاتی شده است، گفت: اطلاعات مربوط به وضع شیرهای کنترلی منتهی به این گوی شناور به‌صورت برخط در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که به خسارت منجر شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یسنا زنده پیدا شد
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • سختی کار نفتی‌ها
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...