Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:05:14 GMT

۲۷۰ هزار هکتار اراضی ملی فیروزآباد فارس سنددار شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۰۰۲۷

۲۷۰ هزار هکتار اراضی ملی فیروزآباد فارس سنددار شدند

 به گزارش ایرنا، افشین نادری چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی باید راهکارهای لازم برای برطرف شدن موانع در روند اجرای طرح کاداستر(تهیه نقشه با استفاده از تصاویر هوایی) و صدور اسناد تک برگ در دستور کار قرار می گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای عرصه‌های ملی شهرستان از اولویت‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی است، افزود: در یک ماه اخیر  ۳۸ هزار هکتار از اراضی ملی پلاک های خلف، مجدآباد میمند، بیروکان، آبسرو،جبل النارویه، کوه شودون، کوه پودنا، بیرحمزه ، زنجیران و لهراسب شهرستان سند تک برگ صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد ادامه داد:تاکنون ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان منجر به اخذ سند شده که  گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می رود .

نادری بر اهتمام جدی ۲دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک مبنی بر اجرای کامل طرح کاداستر اراضی ملی و صدور سند تک برگ برای کل اراضی ملی شهرستان تأکید کرد.

فیروزآباد از شهرستان های جنوب غربی فارس است. 

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس شیراز فیروزآباد فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فیروزآباد شیراز فیروزآباد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه