Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی مدارس، گفت: تمام تلاش این است که شرایط زندگی اجتماعی، اقتصادی و آموزشی برای همه اقشار فراهم شود و در همین راستا اعلام کردند مدارس باید این آمادگی را داشته باشند تا نسبت به برقراری کلاس های آموزشی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته کلاس ها زیر ۱۰ نفر و به صورت آزمایشی و زمانی که برای افراد بالای ۳۰ سال که دارای فرزند مدرسه ای هستند و واکسیناسیون آنها انجام شود، شروع خواهند شد . از سوی دیگر اکنون که اعلام شده حتی برای واکسن دانش آموزان نیز اقدامات آغاز شده است می توان امید داشت که این اطمینان حاصل شود که بتوانیم مدارس را به صورت حضوری دایر کنیم. این اقدام باید زمانی اتفاق بیفتد که برای اولیاء و دانش آموزان اطمینان لازم ایجاد شده باشد که بتوانند از کلاس های درس به صورت حضوری استفاده کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت کشور در روز گذشته، گفت: وزیر کشور به عنوان فرمانده عملیات مقابله با کرونا اعلام کردند که منع تردد شبانه از مصوبات ستاد ملی کرونا است و با توجه به اینکه این مصوبه در هیچ یک از جلسات ستاد لغو نشده برای سهولت تردد، افرادی که در ساعات شب از مراکز واکسیناسیون شبانه استفاده می کنند لیست آنها توسط معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی به راهور اعلام می شود تا به این طریق وسیله نقلیه مربوط به فردی که از مراکز واکسیناسیون استفاده کرده برایش جریمه ای اعمال نشود.

وی تاکید کرد: وقتی فرد برای تزریق واکسن در هنگام ثبت نام شیفت شب را انتخاب می کند و نوبت می گیرد به صورت خود به خود پلاک ماشین وی به راهور اعلام می شود تا جریمه ای برای وی صادر نشود. بی تردید تا هنگامی که ستاد ملی در این خصوص تجدید نظر نکرده باشد این محدودیت وجود دارد و کسانی که به غیر از تزریق واکسن و مثلا برای مهمانی ها و شب نشینی ها در ساعات منع تردد وسیله نقلیه خود را حرکت می دهند این محدودیت برای آنها برقرار است.

جهش خوب واکسیناسیون دراستان تهران/تصمیم گیری درباره برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

استاندار تهران گفت: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین لجستیک و پرداخت هزینه های عوامل واکسیناسیون حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افزایش ساعات واکسیناسیون در سطح شهر و استان تهران اقدام کند.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: پایانه های حمل و نقل درون شهری و برون شهری، بانک‌ها و پاساژها همچنان در زمره اصنافی بودند که کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را دارند؛ از اینرو مکاتبه ای با این اصناف داشتیم که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد می کنیم و البته قبل از اعمال قانون سعی در اقناع سازی این اصناف داریم.

 

وی ادامه داد: در روند واکسیناسیون در استان تهران تحول خوبی شاهد بودیم و در مجموع تا دیروز ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار نفر در استان واکسینه شدند و به تنهایی دیروز ۲۶۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند و شاهد جهش خوبی در واکسیناسیون استان بودیم.

استاندار تهران افزود: جمعیت سالمند استان تهران بالا است و از طرفی شاهد تراکم بالای جمعیت در این استان هستیم و سهمیه واکسن استان تهران قاعدتا باید افزایش پیدا کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد روند کاهشی مراجعین سرپایی بستری و فوتی ها در استان تهران بودیم، گفت: در خصوص بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی هستیم و تمامی تمهیدات در این خصوص اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین لجستیک و پرداخت هزینه های عوامل واکسیناسیون حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افزایش ساعات واکسیناسیون در سطح شهر و استان تهران اقدام کند.

استاندار تهران تاکید کرد: در خصوص برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران مقرر شد در این مورد در ستاد کرونای استان‌تهران در هفته آینده تصمیم گیری کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: استاندار تهران بازگشایی مدارس محسنی بندپی استاندار تهران استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی