Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو طی سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر با اشاره به تحریم‌های غیرانسانی و مداخلات نظامی آمریکا در دیگر کشورها خواستار رسیدگی به نقض حقوق بشر به دلیل مداخله نظامی و تحریم‌ها شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در دومین روز برگزاری نشست 48 شورای حقوق بشر در سخنرانی خود ضمن تاکید بر پایبندی کشورمان به حمایت از ارتقاء حقوق بشر، تصریح نمود: مسئولیت دولت ها در حفظ و حراست از حقوق بشر مردمشان امری مفروض است اما این امر نباید مانع از رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به نقض فاحش حقوق بشر مردمان یک کشور به دلیل اعمال غیرقانونی دولت های دیگر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقایی در توضیح سخنان خود مشخصا به "مداخلات  نظامی خارجی" و "تحریم های غیرانسانی" اشاره کرد و گفت: شرم آور است که آمریکا به رویکرد اعتیادآمیز خود در اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه ادامه می دهد و مرتکب نقض فاحش، نظام مند و گسترده حقوق بشر مردم کشورهای تحت تحریم می گردد.

نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل در ژنو با اشاره به وضعیت ناگوار افغانستان به عنوان نمونه روشنی از نتیجه مداخله نظامی خارجی، میراث بیست ساله مداخله نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان را کشتار، ویرانی، افزایش تولید مواد مخدر، نومیدی و تفرقه  دانست و تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان است که تبلور خواسته های مردم و نماینده تنوع قومی و مذهبی این کشور باشد و به حقوق انسانی همه مردم افغانستان احترام بگذارد که این مهم تنها از طریق یک فرآیند صلح به رهبری افغانستان، و تحت مالکیت و کنترل افغانستانی ها امکان پذیر است.

نشست چهل و هشت شورای حقوق بشر از روز دوشنبه 22 شهریور در نو آغاز شده و تا 16 مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدبان حقوق بشر: واکنش کشورهای اروپایی به پناهجویان افغان سنگدلانه استمحسنی‌اژه‌ای: عاملان ترور 17 هزار ایرانی، در دامان مدعیان حقوق بشر زندگی می‌کنند/روزانه 10 درخواست مردمی را شخصا پیگیری می‌کنمچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندآنتونوف: آمریکا خود را مدعی حقوق بشر جلوه می‌دهد/ تحریم‌های ضدروسی مغایر با حقوق بین‌الملل استدمشق: ادعای برخی کشورها درباره حقوق بشر در سوریه فاقد اعتبار استمعاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:‌ شاهد شکل‌گیری‌ تروریست‌شویی در سازمان ملل هستیم‌

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا سازمان ملل اخبار آمریکا سازمان ملل شورای حقوق بشر مداخله نظامی سازمان ملل بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران

انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.

به گزارش‌مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند