Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در دومین روز برگزاری نشست ۴۸ شورای حقوق بشر در سخنرانی خود ضمن تاکید بر پایبندی کشورمان به حمایت از ارتقاء حقوق بشر،گفت: مسئولیت دولت ها در حفظ و حراست از حقوق بشر مردم خود امری مفروض است، اما این امر نباید مانع از رسیدگی سازوکارهای حقوق بشری به نقض فاحش حقوق بشر مردمان یک کشور به دلیل اعمال غیرقانونی دولت‌های دیگر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به «مداخلات نظامی خارجی» و «تحریم های غیرانسانی» اشاره کرد و افزود: شرم آور است که آمریکا به رویکرد اعتیادآمیز خود در اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه ادامه می دهد و مرتکب نقض فاحش، نظام‌مند و گسترده حقوق بشر مردم کشورهای تحت تحریم می‌شود.

نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل در ژنو با اشاره به وضعیت ناگوار افغانستان به عنوان نمونه روشنی از نتیجه مداخله نظامی خارجی، میراث ۲۰ ساله مداخله نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان را کشتار، ویرانی، افزایش تولید مواد مخدر، نا امیدی و تفرقه دانست و تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان است که تبلور خواسته های مردم و نماینده تنوع قومی و مذهبی این کشور باشد و به حقوق انسانی همه مردم افغانستان احترام بگذارد که این مهم تنها از طریق یک فرآیند صلح به رهبری افغانستان، و تحت مالکیت و کنترل افغانستانی ها امکان پذیر است.

نشست چهل و هشت شورای حقوق بشر از روز دوشنبه ۲۲ شهریور در ژنو آغاز شده و تا ۱۶ مهر ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5305758

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایران ایالات متحده امریکا سازمان ملل متحد ژنو شورای حقوق بشر اسماعیل بقایی هامانه مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف مصطفی الکاظمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیروی دریایی ارتش آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران رافائل گروسی حسین امیرعبداللهیان عراق وزارت امور خارجه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی