Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،  آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۱۱۶ هزار و ۸۴۳ مورد بوده است که ۵۶۸ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۲۸ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۱۱ هزار و ۷۳۹ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۹ هزار و ۸۴۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۳۲ هزار و ۸۲۴ نفر اعلام شده است.

در حال حاضر ۵۳۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۶۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این آمار جزو فوتی‌های روزانه گزارش شده است.

هنوز تاریخ دقیق بازگشایی دانشگاه‌ها مشخص نیست

 پرویز قزلباش گفت: براساس تزریقات انجام شده، بیش از ۵۳ درصد گروه‌های هدف در استان، دُز اول واکسن، و نصف این افراد هم دُز دوم را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان افزود: بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان صورت خواهد گرفت، ولی هنوز درخصوص تاریخ دقیق آن، تصمیم‌گیری نشده است.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان از تزریق واکسن، افزود: حدود ۷۰ درصد دانشجویان در سطح استان واکسینه شدند. 

قزلباش با بیان اینکه در روز، حدود ۲۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود، و سنین ۳۵ تا ۴۰ سال (بالای ۳۵ سال) هم در سطح استان درحال واکسینه شدن هستند، افزود: با مجموعه این اقدامات به سمتی پیش می‌رویم که تزریق دُز اول را برای گروه‌های هدف در استان را به اتمام برسانیم.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به وجود واکسن آسترازنکا، سینوفارم و برکت در استان، و قدرت انتخاب از سوی مردم تاکید کرد: مهم تزریق واکسن است. 

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری ادامه داد: تا به امروز بیش از ۶۱۵هزار و ۶۳ دُز واکسن در استان در نوبت اول و دوم تزریق شده که از این تعداد، ۴۰۴هزار دُز نوبت اول و ۲۱۰هزار دُز نوبت دوم و براساس تزریقات انجام شده هم، بیش از ۵۳ درصد گروه‌های هدف در استان، دُز اول واکسن، و نصف این افراد هم دُز دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بیماران بستری فوتی بازگشایی دانشگاه ها استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳

روز کارگر مانند همه کشور‌های دیگر در ایران هم برگزار می‌شود و در این روز از زحمات این قشر مهم قدردانی می‌شود. روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تقویم کشورمان است که در تقویم ۱۴۰۳ به دلیل کبیسه بودنش این روز مصادف با ۱۲ اردیبهشت است.

در واقع، هر ساله ۱۱ اردیبهشت برابر با روز کارگر در ایران بوده است، اما به دلیل کبیسه بودن سال ۱۴۰۳ امسال روز کارگر برابر با ۱۲ اردیبهشت می‌باشد.

چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ روز کارگر در تقویم هجری شمسی است.

tags # تقویم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟