Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@08:32:47 GMT

نخست وزیر انگلیس در اندیشه تغییرات گسترده در کابینه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۰۹۶۱

نخست وزیر انگلیس در اندیشه تغییرات گسترده در کابینه

 به نقل از رویترز، یک منبع آگاه در دولت انگلیس از تصمیم نخست وزیر این کشور برای اعمال تغییرات مهم و گسترده در کابینه انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، این منبع آگاه دلیل این اقدام «بوریس جانسون» را تلاش برای پایبندی بیشتر به وعده های انتخاباتی خود دانست.

وی گفت: نخست وزیر امروز عصر، با هدف تمرکز بر یکپارچه سازی و ارتقا (کارکنان) در تمامی کشور، وزرای جدید را منصوب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

لازم به ذکر است نظرسنجی انجام شده از سوی روزنامه «تایمز» و مرکز سنجش افکار «یوگاو» حاکی از آن است که حمایت مردمی از حزب متبوع «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس به پایین‌ترین سطح خود از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ رسیده است.

از ژانویه امسال به این سوی، حمایت از حزب محافظه کار انگلیس با پنج پله سقوط به ۳۳ درصد رسیده حال آنکه حمایت از حزب اپوزیسیون «کارگر» با یک پله صعود، به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

اصلی‌ترین دلیل کاهش محبوبیت محافظه کاران، طرح جانسون مبنی بر افزایش مالیات کارگران، کارمندان و برخی از سرمایه گذاران به نفع رفع بحران مالی نظام سلامت و خدمات اجتماعی بوده است.

حزب محافظه کار در حالی محبوبیت خود را از دست می‌دهد که این روزها دولت بوریس جانسون از بابت همدستی با آمریکا در خروج شتاب زده از افغانستان به شدت تحت فشار است./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: کابینه نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

بیشتر بخوانید
وحیدی: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور است

متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228587 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند