Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:49:06 GMT

ایران و چین نیازمند ارتباطات عمیق علمی و فرهنگی هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۱۰۷۱

ایران و چین نیازمند ارتباطات عمیق علمی و فرهنگی هستند

به گزارش ایرنا، حسین سالار آملی روز چهارشنبه در نخستین وبینار مجازی"گذشته و چشم انداز زبان چینی و چین شناسی در ایران" که با حضور معاون وزارت آموزش خلق چین و روسای دانشگاه های ایران و چین برگزار شد، ضمن قدردانی ازدست اندرکاران برگزاری این نشست به خصوص دانشگاه تهران و نمایندگی موسسه کنفسیوس چین، فرارسیدن"پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین" را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری بی شائبه دوکشور برای مبارزه با بیماری کویید ۱۹ اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد ریشه کنی این ویروس در سطح دنیا باشیم.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ضمن خرسندی از ابتکار به عمل آمده به مناسبت پنجاهمین سال برقراری روابط دو کشور و برگزاری"وبینار گذشته و چشم انداز زبان چینی و چین شناسی در ایران" اظهار امیدواری کرد که این نشست به اهداف خود دست یابد.

سالار آملی یادآورشد: دو تمدن دیرین ایران و چین در دو سوی قاره کهن، نیاز به ارتباط عمیق علمی و فرهنگی دارند. بدون شک فهم و آشنایی با زبان های چینی و فارسی کمک شایانی به هم افزایی علمی این دو کشور بزرگ می کند.

وی افزود: از این رو در سال های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ایجاد رشته دانشگاهی زبان و ادبیات چینی و دوره های مربوط به شناخت کشور چین در دانشگاه های مختلف همت گماشته و شاهد رشد آن هستیم.

سالار آملی گفت: البته در این بین موسسه کنفوسیوس نیز با حمایت از برگزاری دوره ها و اعزام مدرس زبان چینی و نیز تجهیز آنها، در توسعه این کرسی ها بسیار فعال بوده است. همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از طریق اعزام استاد و تشویق دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، از توسعه زبان و ادبیات فارسی، در دانشگاه های چین حمایت نموده و امروزه شاهد فعالیت کرسی های زبان فارسی و ایرن شناسی در ۱۵ دانشگاه کشور چین می باشیم.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که شناخت بیشتر دو کشور آنهم مابین نخبگان دانشگاهی بستری برای توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری در سایر زمینه ها است.

وی در ادامه افزود: ابتکار جناب آقای شی جیپنگ رییس جمهور چین، برای طرح "یک کمربند یک راه" و همچنین ابتکار دو کشور برای امضای برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، می تواند تحولی در روند همکاری های علمی و فناوری فی ما بین ایجاد کند.

سالارآملی اظهارکرد: اینجانب که در تهیه بخش علمی این توافقنامه ۲۵ ساله به نمایندگی از جامعه علمی و فناوری کشورمان نقش داشته ام به جرات می توانم مدعی شوم که اجرای مفاد علمی، آموزشی و فناوری این توافقنامه می‌تواند فصل نوینی را برای دوکشور رقم بزند که آثار ان نه تنها در دو کشور بلکه در منطقه نیز نمایان خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مقام مسوول در وزارت علوم در این وبینار مجازی پیشنهاد کرد:"کمیته مشترک همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین" برای اجرایی کردن متن این توافق نامه تشکیل شود.

برچسب‌ها قرارداد بین المللی دانشگاه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرارداد بین المللی دانشگاه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین قرارداد بین المللی دانشگاه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تحقیقات و فناوری ایران و چین وزارت علوم دانشگاه ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه