Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:17:13 GMT

توزیع 32 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۱۲۲۲

توزیع 32 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان کردستان تاکنون 32 هزار بسته شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی و پک لوازم‌التحریر از محل موقوفات استان بین نیازمندان مناطق کم برخوردار توزیع شده است.

وی افزود: ارزش ریالی بسته‌های توزیع شده در استان، بیش از 16 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح شمیم خدمت در استان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح توانمندسازی، اشتغال‌زایی و تولید در رأس قرارمی گیرد به‌گونه‌ای که فرد پس از کسب مهارت با ایجاد اشتغال به چرخه تولید واردشده و به اقتصاد خانواده کمک می‌کند.

کاروند بیان کرد: در این راستا 7 کارگاه خیاطی در مناطق کم برخوردار استان از جمله یک کارگاه در مریوان،2 مورد در قروه، 1 کارگاه در سقز و 3 واحد نیز در سنندج راه‌اندازی شده است.

«شمیم خدمت» طرحی برای اشتغال و رونق تولید

وی یادآور شد: این کارگاه دارای 40 دستگاه چرخ‌خیاطی صنعتی است که منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از 100 خانم آن به‌صورت مستقیم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: برای تکمیل و راه‌اندازی این 7 کارگاه چرخ‌خیاطی بیش از 320 میلیون تومان هزینه صرف شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین 32 سری جهیزیه هرکدام به ارزش 15 میلیون تومان شامل یخچال، فرش و گاز از محل موقوفات استان به نوعروسان نیازمند اهداشده است.

کاروند بابیان اینکه وقف یک سنت حسنه است که بارها در دین مبین اسلام، روایات و احادیث مورد تأکید قرارگرفته است، اظهار داشت: احیای هرچه بیشتر این سنت می‌تواند نقش بسزایی در کاهش فقر و پیشرفت جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/79/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اشتغال بانوان طرح شمیم خدمت توزیع بسته معشیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه نخستین دوره از کارگاه آموزش حقوقی مشاوران املاک کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: به همت این معاونت و اتحادیه مشاورین املاک استان، نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در استان در سال جاری با ارائه سرفصل‌های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۲ نفر از مشاوران املاک شهر سنندج توسط اساتید مجرب تدریس شد.

حسن اصلانی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و غیره این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

اصلانی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد که نهایتاً برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ ننمایند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6091094

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو