Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران مهدیشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده داوطلبانی که در رابطه با حفاظت از عرضه‌های منابع طبیعی و اطفای آتش سوزی‌ها جنگل‌ها با این سازمان همکاری می‌کنند برابر ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور، به عنوان فداکار خدمت شناخته شده و از امتیازات ویزه‌ای نظیر حمایت قضایی و بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به کاهش ۴۴ درصد تعداد و ۳۰ درصدی مساحت آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی کشور گفت: برای مدیریت و پیشگیری اطفای حریق مراحل چهار گانه پیشبینی، پیشگیری، کشف و اطفا را اجرا می‌کنیم که در مرحله پیش بینی، نقشه ریسک حریق تدوین شده و پیشبینی می‌کند در ۲۴ ساعت آینده در چه عرصه‌های طبیعی امکان وقوع آتش سوزی وجود دارد و تیم‌های اطفا در این مکان‌ها مستقر می‌شوند.

اکبری همچنین به ایجاد هزار و ۱۰۰ بلوک بندی دیده بانی عرصه‌های طبیعی در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای اطفای حریق‌های احتمالی به ۲۹ فروند بالگرد و ۲ فروند هواپیمای آب رسان مجهز است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به بهره برداری از شبکه ارتباط بیسیم دیجیتالی جنگل بانان در چهار استان کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد: این سیستم هوشمند که دارای گستردگی ملی و موقعیت یاب است به زودی در استان سمنان هم راه اندازی شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی سازمان جنگل ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی