Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید دهقانی روز چهارشنبه در نشست با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در مدت سه سال، سرمایه صندوق را به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم تا بتوانیم نقش و کارکرد حمایتی این صندوق را پررنگ‌تر کنیم.

وی گفت: با توجه به افزایش سرمایه این صندوق، امکان ارائه حداقل ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری حوزه معدن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی تصریح‌ کرد: در سنوات گذشته، تامین منابع مالی این صندوق در بخش اکتشافات توسط سازمان برنامه و بودجه و از محل وجوه اداره شده و کمک‌های فنی و اعتباری انجام می‌شد که با توجه به محدودیت و تغییرات در این خصوص لازم بود تا این وابستگی قطع شود.

وی افزود: برای این منظور از محل افزایش سرمایه صندوق به این بخش کمک کردیم که امیدواریم گشایشی در نیمه دوم امسال برای مکتشفین و اکتشافات تکمیلی اتفاق بیفتد.

دهقانی با بیان اینکه برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف، بیمه سرمایه‌گذاری صادر می‌شود گفت: با صدور این بیمه، اگر متقاضی مطابق طرح اکتشافی که به صندوق ارائه شده عمل کند، در هر مرحله‌ای که اکتشافات منتج به نتیجه نشود، صندوق ۸۰ درصد کل هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در معدن را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: در بخش استخراج نیز برای ماشین‌آلات معدنی مطابق طرح استخراجی و پروانه بهره‌برداری برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و ضمانت‌نامه از سوی صندوق صادر می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی با اشاره به ماشین‌آلاتی که شامل این تسهیلات می‌شود اعلام کرد: به همه ماشین‌آلات دسته اول و دوم تا ۱۰ سال ساخت با ارائه پیش فاکتور تسهیلات ارائه خواهد شد.

وی افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت این تسهیلات برای افراد حقیقی دارای محدودیت و سقف مشخصی بوده که حداکثر سه میلیارد تومان است.

دهقانی اظهار داشت: در این خصوص تنها تضامینی که اخذ خواهد شد؛ ماشین‌آلات خریداری شده و پروانه بهره‌برداری معدنی خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت از خرید ماشین‌آلات معدنی ساخت داخل کشور گفت: برای سوق دادن معدنکاران به استفاده از ماشین‌آلات تولید داخل، یارانه سود تسهیلات به میزان چهار درصد در نظر گرفته شده تا هزینه مالی استفاده از ماشین‌آلات داخلی برای معدنکاران کاهش و تولید و فروش این ماشین‌آلات در کشور رونق یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی دوره‌ بازپرداخت این تسهیلات را سه تا چهار سال عنوان و اظهار کرد: یک سال تنفس نیز برای این تسهیلات در نظر گرفته شده که تا ۱۸ ماه قابل تمدید است.

وی به پرداخت تسهیلات برای خرید دستگاه حفاری برای اولین بار از سوی صندوق نیز اشاره کرد و گفت: با هدف کمک به حفاری در بخش اکتشافات برای واردات یا خرید ماشین‌آلات حفاری داخلی نیز به پیمانکاران اکتشاف و حفاری تسهیلات ارائه می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه همه واحدهای فرآوری نیز امکان دریافت تسهیلات را دارند افزود: واحدهای فرآوری برای دریافت این تسهیلات باید معدن‌دار باشند یا قرارداد تامین خوراک با تاییدیه سازمان صمت استان را ارائه کنند که با توجه به برخی معیارها و شاخص‌ها، یارانه سود تسهیلات تا سقف هشت درصد نیز می‌تواند به آنها تعلق گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی امروز در نشستی با رییس این سازمان بخشی از خدمات قابل ارائه صندوق به سرمایه‌گذاران حوزه معدن را تشریح کرد.

سایر حاضرین در این نشست نیز به بیان برخی از مسائل، چالش‌ها و دغدغه‌های معدنکاران و حوزه معدن استان پرداختند.

برچسب‌ها ماشین آلات صنعتی توسعه ایران تسهیلات ارزان قیمت خراسان جنوبی مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماشین آلات صنعتی توسعه ایران تسهیلات ارزان قیمت ماشین آلات صنعتی توسعه ایران تسهیلات ارزان قیمت خراسان جنوبی مواد معدنی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس