Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  گفت: از ابتدای مجلس یازدهم با تشکیل کارگروه خودرو، در کمیسیون صنایع مجلس موضوع خودرو را در اولویت قرار داده ایم؛ ابعاد مختلفی پیرامون صنعت خودرو است که یکی از آنها بحث اسقاط خودرو است. بعد از یک تجریه موفقی در دولت دهم و نهم، ۲۲۰ مرکز اسقاط خودرو در کشور به طور سازمان یافته ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: راه اندازی این مراکز باعث شد نزدیک به ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود و اثراتی هم در بحث آلودگی هوا، جلوگیری از خروج ارز در صنایع فولاد ذوب آهن و … داشت. متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم این صنعت فراموش و جلوی فعالیت آن به روش‌های مختلف گرفته شد پس از آن اسقاط خودرو زمین خورد و افراد زیادی بیکار شدند به طوری که از اشتغال حدود ۳۰ هزار نفری، ممکن است اکنون تنها  ۲ هزار نفر در این صنعت شاغل باشند.

ایزدخواه افزود: امروز ارزش سرمایه همین ۲۲۰ مرکز اسقاط حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه خوابیده است. حتی گفته شده برخی کارآفرینان این مراکز برای تامین بدهی هایشان دستگاه‌های پرس را اسقاط می کنند و آن‌ها را می فروشند. این اتفاقات در حالی رخ داد که امروز شاهد این هستیم که نزدیک به ۳،۵ میلیون دستگاه فرسوده در کشور داریم که تا ۱۴۰۴ به ۸ میلیون دستگاه می‌رسد که نباید این اتفاق رخ دهد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خودرو رانت روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل