Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت : مساحت کل استان ۱۵ هزار و ۷۹ هکتار است که از این مساحت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی ملی است.

وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۱۰ میلیون هکتار به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز حد نگاری نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت انجام حدنگاری اراضی ملی و تاکید سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: حدنگاری باقیمانده اراضی ملی استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

نصرآبادی اجرای تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای رؤسای سه سازمان رسید و به استان‌ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان‌ها با هم تعامل کردند.

وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی اظهار کرد: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین ۴ تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، زیرکوه و درمیان عملیات حدنگاری اراضی ملی انجام شده است.

به گفته وی قرارداد انجام عملیات حدنگاری برای اراضی ملی باقیمانده با مشارکت شرکت‌های مشاور تا پایان ماه جاری منعقد می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری حدنگاری اراضی ملی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی کاداستر اراضی ملی و دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد