Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران امریکایی در بررسی جدید خود توانستند یک واکسن استنشاقی را با موفقیت روی موش‌های مبتلا به سینه‌پهلو آزمایش کنند و نتایج خوبی به دست بیاورند.

به گزارش نیواطلس، "کلبسیلا پنومونیه" (Klebsiella pneumoniae)، یک باکتری فرصت‌طلب است که می‌تواند به بروز سینه‌پهلو منجر شود و مقابله با آن دشوار است. پژوهشگران "دانشگاه تولین" (Tulane University) آمریکا، نوعی واکسن استنشاقی ابداع کرده‌اند که در آزمایش روی موش‌ها توانست یک واکنش ایمنی قوی را در برابر چندین گونه باکتری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به کلبسیلا پنومونیه، بیشتر در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد و بیماران را به سینه‌پهلو، عفونت در جریان خون و اندام‌های خاص دچار می‌کند. موضوع نگران‌کننده این است که این باکتری به بروز مقاومت در برابر طیف گسترده‌ای از آنتی‌بیوتیک‌ها منجر می‌شود. موضوع نگران‌کننده‌تر این است که در حال حاضر، گونه‌های ویروسی جدیدی در حال ظهور هستند.

پژوهشگران دانشگاه تولین برای برطرف کردن این مشکل سعی دارند واکسن جدیدی را علیه باکتری‌ها ابداع کنند. این واکسن به جای تزریق وریدی می‌تواند به صورت استنشاقی به کار برود تا مستقیما به ریه‌ها برسد؛ جایی که بیشتر باکتری‌ها در آن ساکن هستند.

این واکسن در آزمایش روی موش‌ها توانست یک واکنش ایمنی قوی ایجاد کند. هنگامی که پژوهشگران، موش‌ها را با سه گونه متفاوت از کلبسیلا پنومونیه به چالش کشیدند، واکسن توانست به صورت موثر از آنها محافظت کند.

دکتر "جی کولز" (Jay Kolls)، از پژوهشگران این پروژه گفت: دلیلی وجود ندارد که نتوان از این واکسن برای مقابله با باکتری عامل سینه‌پهلو استفاده کرد. من باور دارم که این پژوهش، بستری را برای تجدید نظر در مورد نحوه به کارگیری واکسن‌های عفونت تنفسی فراهم می‌کند. شاید به جای تزریق عضلانی باید از واکسن‌های استنشاقی استفاده کنیم که واکسن را مستقیما به محل عفونت می‌رسانند؛ جایی که بیشتر به محافظت ایمنی نیاز دارد.

بررسی واکسن‌های استنشاقی به صورت فزاینده‌ای در حال گسترش است. پژوهش‌های اخیر، این واکسن‌ها را به عنوان درمان بالقوه سرطان ریه، "فیبروز سیستیک" (Cystic Fibrosis)، کووید-۱۹ و سایر عفونت‌ها مورد بررسی قرار داده‌اند. اگرچه بررسی پژوهشگران دانشگاه تولین هنوز در مراحل ابتدایی به سر می‌برد اما با وجود این، جالب است.

این پژوهش، در مجله "Science Immunology" به چاپ رسید./ ایسنا 

سندرم زجر تنفسی حاد؛ مرگ‌آورترین پیامد پرتکرار کرونا/ شایع‌ترین علت بروز سینه پهلو سینه‌پهلو عامل پرتکرار مرگ‌ کرونایی/ سالانه ۵۰۰ میلیون مبتلا در جهان این آنزیم در بروز سندروم حاد تنفسی کروناویروس دست دارد کرونا احتمال ابتلا به ذات‌الریه را دوچندان می‌کند حقایقی که باید در مورد پنومونی ریه بدانید  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سینه پهلو واکسن ها موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن