Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@22:03:54 GMT

سراغ طعمه‌هایی می‌رفتیم که شکایت نکنند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۲۰۲۹

سراغ طعمه‌هایی می‌رفتیم که شکایت نکنند

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، خانواده گروگان‌ ها نیز برای نجات جان گروگان‌ ها مبالغ درخواستی را برای آزادی پرداخت می‌کردند.

یکی از اعضای این باند از ماجرای آدم ربایی‌ شان می‌گوید.

سوژه‌ها را چطور شناسایی می‌کردی؟
شناسایی هموطن کار سختی نیست، معمولا پاتوق‌های خاصی هست که بنگلادشی‌ها آنجا جمع می‌شوند یا مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدستانم بنگلادشی بودند.

چطور نقشه‌تان را اجرا می‌کردید؟
من و همدستانم که ایرانی نبودند، بعد از شناسایی سوژه‌ها، آنها را با تهدید سوار خودرو کرده و به سوله‌ای که برای این کار اجاره کرده بودیم، می‌بردیم. ما صورت‌های‌مان را می‌پوشاندیم تا شناسایی نشویم.

بعد چه اتفاقی می‌افتاد؟
آنها را وادار می‌کردیم تا با خانواده‌هایشان تماس بگیرند و ماجرای ربوده‌شدن‌شان را اعلام کنند. گروگان‌ها را تهدید به مرگ می‌کردیم و کتک می‌زدیم، ترس از مرگ و شرایط بد باعث می‌شد با ما همکاری کنند و بدین ترتیب خانواده‌ها که از ماجرا باخبر می‌شدند به حسابی که ما در بنگلادش داده بودیم برایمان پول واریز می‌کردند.

چقدر پول می‌گرفتید؟
قیمت‌ها متفاوت بود، بستگی به وضع خانوادگی گروگان‌ها داشت. از ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پول می‌گرفتیم و گروگان‌ها را آزاد می‌کردیم.

خانواده‌ها چطور به شما اطمینان کرده و پول را به حسابتان واریز می‌کردند؟
برایشان فیلم و عکس از گروگان‌ها می‌فرستادیم و آنها هم چاره‌ای نداشتند.

به این فکر نمی‌کردید که به خاطر آدم ربایی‌هایتان بازداشت شوید؟
افرادی که ربوده می‌شدند از این ترس داشتند که به پلیس مراجعه کنند، زیرا بعضی از آنها غیرقانونی وارد ایران شده بودند.از طرفی مدرکی هم برای اثبات نداشتند.

چرا مدرک نداشتند؟
خانواده‌ها واریز وجه را خارج از کشور انجام داده بودند و مدرکی در دست نداشتند.

چطور لو رفتید؟
یکی از گروگان‌ها زرنگ‌تر بود.او نگهبان را ۱۰۵ میلیون تومان می‌خرد و با همدستی نگهبان سوله موفق به فرار می‌شود. بعد از فرار از سوله، خود را سریع به پلیس می‌رساند و ماجرا را لو می‌دهد.پلیس هم وارد عمل می‌شود و به دام می‌افتیم.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گروگان آدم ربایی ضمیمه تپش خانواده ها گروگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است

عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می‌شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوع عنکبوت شکارچی در آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این عنکبوت‌ها می‌توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب‌های رنگی مختلفی از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش عصر ایران، عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی‌تند، بلکه در میان خزه‌ها و گلسنگ‌ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می‌کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آن‌ها می‌توانند بین خزه‌ها و گلسنگ‌ها استتار کنند.

رژیم غذایی آن‌ها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک‌های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها می‌توانند روی دیوار‌ها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می‌دهد.

عنکبوت‌های ماده مدافعان سرسختی از کیسه‌های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آن‌ها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می‌گذارند. اگر هشدار‌ها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: تنها راه بازگرداندن «گروگان‌ها»، مبادله اُسراست
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند