Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ادعاهای کذب برای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است.

آقای کاظم غریب آبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما در خصوص حواشی منتشر شده از ادعای یکی از بازرسان آژانس مبنی بر آزار جسمی در جریان بازرسی در ایران افزود: متاسفانه چندین مورد عملیات های تروریستی و خرابکاری در تاسیسات هسته ای داشتیم وبرای همین سیاست حفاظتی تاسیسات هسته ای ما از چند ماه پیش تغییر کرده و این سیاست ها و اقدامات جدید شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این سیاست را به آژانس اعلام کردیم و همچنان این سیاست ها در حال بهبود و ارتقاست.

وی ادامه داد : همزمان به آژانس هم اطلاع داده شده است که به بازرسان توصیه کند به خاطر حساسیت موجود و سوابق خرابکاری ، نهایت همکاری را با ماموران حفاظتی داشته باشند.

غریب آبادی گفت: طبیعتا وقتی بازرسان یا خود دبیرخانه آژانس این اقدامات را با چگونگی بازرسی قبلی مقایسه می کنند اینگونه فکر می کنند که این اقدامات در راستای آزار جسمی آنهاست در حالی که اینطور نیست و هیچ کدام از همکاران چنین قصدی ندارند و همه این کارها برای حفاظت است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر بازرسی، شکایتی دارد اعلام کند ما بررسی می کنیم و همانگونه که اگر ما هم شکایتی داشته باشیم به آژانس اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اما تشدید اقدامات حفاظتی شامل بازرسان آژانس هم شده است که شاید قبلا آنها مشمول بازرسی بدنی و وسایل قرار نمی شدند و خواستیم از آژانس که درک کند و تفسیر متفاوتی نداشته باشد و اگر سوالی دارد اعلام کند تا ما بررسی می کنیم.

غریب آبادی افزود: همکاری ایران و آژانس، مناسب است اما برخی خواهان ادامه این همکاری نیستند و می خواهند از یک موضوع کوچک پرونده بسازند.

نماینده دائم ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران بیش از 20 درصد بازرسی های آژانس را می پذیرد و بیش از 70 بازرس که تقریبا 30 درصد بازرسان آژانس هستند فقط روی ایران کار می کنند.

وی افزود: بازرسی های متعددی از ایران انجام می شود اما آیا می توان گفت که ایران سیاست همکاری ندارد و با بازرسان بد برخورد می کند.

غریب آبادی ادامه داد: ما رفتارمان ، استاندارد و فراتر از استاندارد است و تازه نسبت به بحث های ایمنی به رفتارهای استاندارد برگشتیم و شاید نسبت به قبل تغییر کرده اما رفتار استاندارد است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این رفتارها در راستای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است تا بگویند ایران همکاری نمی کند و ما حجم های بالای بازرسی ها را می پذیریم و این ادعاها نباید موجب شود که انصاف را کنار بگذارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت نماینده دائم ایران بازرسان آژانس غریب آبادی آزار جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر پرداخت سهام عدالت متولدین امسال هم اظهار کرد: در این خصوص موضوع باید از طریق سخنگوی دولت پیگیری شود.

کد خبر 6090963 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف