Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بابک قنبری عصر چهارشنبه در اولین جلسه هماهنگی طرح سفیران حمایت‌های روانی استان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر وظایف ذاتی خود از جمله امداد و نجات، کمک به مردم و فعالیت‌های بشردوستانه، در بخش‌های دیگری نیز در ذیل فعالیت‌های سازمان جوانان اقداماتی را انجام می‌دهد که از آن جمله می توان به طرح حمایت‌های روانی پس از وقوع مخاطرات اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سفیران حمایت‌های روانی که مخفف آن "سحر" است، تیمی متشکل از افراد متخصص در زمینه‌های مددکاری اجتماعی، مشاوره و روانشناسی بوده و با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری و بهزیستی استان تشکیل شده است. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از هفته آینده یک دوره آموزشی فشرده برای شرکت کنندگان در این تیم برگزار می‌شود و از اواسط مهرماه نیز تیم سحر کردستان رسماً فعالیت‌های عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد.

وی در تشریح فعالیت‌های تیم سحر گفت: پس از اینکه در بحران‌ها و مخاطرات خانواده‌ها آسیب‌های مالی و جسمی می بینند، فعالیت تیم سحر در راستای حمایت‌های رونی و تسکین آلام روحی این افراد شروع می‌شود. 

قنبری اضافه کرد: خوشبختانه تیم هلال احمر کردستان تجربه بسیار خوبی را از زلزله کرمانشاه کسب کرده و در جریان آن بحران، تیم سحر کردستان در چهار دوره‌ ۱۰ روزه در منطقه‌ی زلزله زده کرمانشاه حضور داشته و به ارایه خدمات حمایت های روانی به آسیب دیدگان پرداخت.

وی تصریح کرد: امروز ما براساس همان تجربه و با هسته اصلی همان افراد، اعضای علاقمند به فعالیت‌های بشردوستانه را دوباره گرد هم آورده‌ایم تا اگر مخاطره و یا بحران غیرمنتظره‌ای رخ داد، این تیم بتواند دوباره وارد عمل شده و در جهت ارائه‌ مباحث مشاوره، مددکاری اجتماعی و خدمات روانشناختی آمادگی لازم را داشته باشد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان به طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه شهر سنندج نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی خواستگاه برخی از معضلات اجتماعی بوده و ما درصددیم که با همکاری دفاتر تسهیلگری و توسعه‌ محلات، سرای محلات و اورژانش اجتماعی خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در محلات و مدارس این مناطق ارائه دهیم.

وی گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای نوجوانان و خانواده‌ها پیشقدم بوده و در این راستا درصدد است نقشی ولو هرچند کوچک اما موثر را ایفا کند.

قنبری یادآور شد: امروز بیش از ۲۰ نفر از افراد صاحب نظر و متخصص استان برای ۲ طرح مذکور ساماندهی شده اند و با کمک خدا و جمعیت هلال احمر به زودی با همراهی اعضا این ۲ طرح بزرگ را در استان به مرحله‌ اجرا در خواهیم آورد.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

برچسب‌ها سلامت کردستان سنندج سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کردستان سنندج سلامت کردستان سنندج سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر کردستان جمعیت هلال احمر حمایت های روانی تیم سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عبدالرضا، ایمانی‌فرد اظهارکرد: بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد و بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.

رئیس هلال احمر نهبندان افزود: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.

وی بیان کرد: سه منزل مسکونی نیز در روستا دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6089031

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار