Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@16:37:42 GMT

احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۲۳۶۰

احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد

صدای ایران- در پیش‌نویش قطعنامه از آمریکا انتقاد شده است که بدون مشورت کافی با اتحادیه اروپا خروج از افغانستان را برنامه ریزی و عملی کرد.

به گزارش بی‌بی سی، در پیش‌نویس این قطعنامه از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته شده است تا وضعیت دره پنجشیر را که «جبهه مقاومت ملی» افغانستان در برابر گروه طالبان مقاومت می‌کند، از نزدیک زیر نظر داشته باشد و از فاجعه انسانی احتمالی در نتیجه جنگ پنجشیر جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پیش‌نویش قطعنامه همچنین از آمریکا انتقاد شده است که بدون مشورت کافی با اتحادیه اروپا خروج از افغانستان را برنامه ریزی و عملی کرد.

در حالیکه مقام‌های آلمان در یک ماه گذشته با گروه طالبان در تماس بوده‌اند و از احتمال باز کردن سفارت‌شان در کابل صحبت کرده اند، وزیر خارجه فرانسه گفته است که طالبان دروغ می‌گویند و فرانسه آن‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت.

در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است که گروه طالبان قدرت را به اتصال به زور به دست آوردند و دولت موقت آن‌ها نه همه‌شمول است، نه مشروعیت دارد و نه به مردم افغانستان پاسخگوست. همچنین آمده است که سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه حقانی، که در کابینه دولت طالبان به عنوان سرپرست وزارت داخله اعلام شده است، فردی است که کارکرد «تروریستی او مستندسازی» شده است.

در این پیش‌نویس همچنین آمده است که شرایط لازم برای به رسمیت شناختن دولت طالبان ایجاد نشده است و تماس‌های با گروه طالبان نباید به برداشتن افراد این گروه از فهرست تحریم‌ها شود.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین برای حفظ دستاورد‌های بیست سال گذشته، خواستار حمایت دوامدار از سیاست‌مداران و فعالان مدنی‌ای شده‌اند، که اکثر آن‌ها حالا در خارج از افغانستان پناه برده‌اند.

نمایندگانی که خواستار تایید قطعنامه از سوی پارلمان اروپا شده‌اند، خواستار تحقیق درباره ادعا‌های سوء استفاده مالی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز شده اند.

غنی، هفته گذشته در پست فیسبوک که به زبان انگلیسی بود، نوشت که ادعا‌های مبنی بر فرار او با ۱۶۹ میلیون دلار حقیقت ندارد، و حاضر است با نهاد‌های بین‌المللی برای تحقیق این موضوع همکاری کند.

پیش‌نویس این قطعنامه ۳۶ ماده دارد و روز گذشته به پارلمان اتحادیه اروپا فرستاده شد.

این قطعنامه لحنی تند دارد و از رویداد‌های یک ماه اخیر در افغانستان به عنوان تراژدی مردم افغانستان یاد کرده است.

قرار است این پیش‌نویس در روز‌های آینده به رای‌گیری گذاشته شود.

در صورت تایید این پیش‌نویس این نخستین بار نخواهد بود که پارلمان اروپا میزبان رهبر مقاومت ضد طالبان خواهد بود. نیکول فانتین، رئیس پیشین اتحادیه اروپا، احمد شاه مسعود، فرمانده ائتلاف ضد طالبان موسوم به ائتلاف شمال را در سال ۲۰۰۱، دعوت کرد تا در پارلمان اتحادیه اروپا سخنرانی کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: احمد مسعود پارلمان اروپا پیش نویس گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات