Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه احتمالا بازرسان آژانس تشدید اقدامات حفاظتی را آزار جسمی تعبیر کرده‌اند، تأکید کرد کارکنان سازمان انرژی اتمی ایران هرگز چنین قصدی نداشته و صرفاً وظایفشان را انجام می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای در خصوص حواشی منتشر شده درباره ادعای یکی از بازرسان آژانس مبنی بر آزار جسمی در جریان بازرسی در ایران اعلام کرد که با توجه به چند مورد عملیات‌ تروریستی و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای کشورمان، سیاست حفاظتی تاسیسات هسته‌ای از چند ماه پیش تغییر کرده و این سیاست‌ها و اقدامات جدید حفاظتی شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  تصریح کرد: این سیاست را به آژانس اعلام کردیم و البته همچنان این سیاست‌ها در حال بهبود و ارتقاست.

نماینده دائم ایران ادامه داد: همزمان به آژانس هم خواستیم که به بازرسان توصیه کند به خاطر حساسیت موجود و سوابق خرابکاری، نهایت همکاری را با ماموران حفاظتی تأسیسات هسته‌ای داشته باشند.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی بازرسان یا خود دبیرخانه آژانس این اقدامات را با چگونگی بازرسی‌های قبلی از بازرسان خود مقایسه می‌کنند، اینگونه فکر می‌کنند که شاید این اقدامات در راستای آزار جسمی آنهاست، در حالی که این چنین نیست و هیچ کدام از همکاران ما در سازمان انرژی اتمی چنین قصدی ندارند و همه این کارها برای حفاظت از تأسیسات هسته‌ای ماست.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اگر بازرسی، شکایتی داشته باشد می‌توانند به ما اعلام کند و ما بررسی می‌کنیم و همانگونه که اگر ما هم شکایتی داشته باشیم به آژانس اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما این بر اثر تشدید اقدامات حفاظتی است که شامل بازرسان آژانس هم شده است که شاید قبلا آنها به این شکل که الان مورد بازرسی بدنی و وسایل قرار می‌گیرند، قرار نمی‌گرفتند و الان بازرسی‌ها شدیدتر شده و خواستیم از آژانس که درک کند و تفسیر متفاوتی نداشته باشد و اگر سؤال و ابهامی دارند به ما اعلام کند و ما بررسی کرده و پاسخ را می‌دهیم.

غریب آبادی افزود: همکاری ایران و آژانس، مناسب است اما برخی خواهان ادامه این همکاری نیستند و می خواهند از یک موضوع کوچک پرونده بسازند.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران بیش از 20 درصد بازرسی‌های آژانس را می‌پذیرد و بیش از 70 بازرس که تقریبا 30 درصد بازرسان آژانس هستند فقط روی ایران کار می‌کنند.

وی افزود: بازرسی‌های متعددی از ایران انجام می‌شود، اما آیا می‌توان گفت که ایران سیاست همکاری ندارد و با بازرسان بد برخورد می‌کند.

غریب آبادی عنوان کرد: رفتار ما، استاندارد و فراتر از استاندارد است و نسبت به بحث‌های ایمنی به رفتارهای استاندارد برگشتیم و شاید نسبت به قبل تغییر کرده، اما رفتار استاندارد است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این رفتارها در راستای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است تا بگویند ایران همکاری نمی‌کند و ما حجم‌های بالای بازرسی‌ها را می‌پذیریم و این ادعاها نباید موجب شود که انصاف را کنار بگذارند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی نماینده دائم ایران بازرسان آژانس غریب آبادی بازرسی ها آزار جسمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد گفت: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ عبدالرضا افزود: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری شیرازی با استفاده از مشخصات ظاهری متهم و تحقیقات میدانی، روز گذشته وی را در محدوده خیابان شیرازی مشهد با لباس اتوبوسرانی در اقدام غافلگیرانه قبل از فرار از محل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد ادامه داد: متهم در بازجویی ها به هشت فقره اخاذی از راننده اتوبوس ها در سطح شهر اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

خجسته از شهروندان خواست تا از دادن پول و لوازم با ارزش به افراد مشکوک که خود را مامور معرفی می کنند، خودداری و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!