Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خُدادی، با اشاره به مصوبه دولت در اواخر خردادماه و اوایل تیرماه ۱۴۰۰ گفت: به زودی ۲۰ میلیون دلار ارز برای واردات کاغذ تخصیص می‌یابد.

خبرگزاری میزان -محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «جهان صنعت» گفت: دولت به منظور تخصیص ارز برای واردات کاغذ مصوبه‌ای را در اواخر خردادماه و اوایل تیرماه به تصویب رسانده است که به موجب آن به زودی ۲۰ میلیون دلار ارز برای واردات کاغذ تخصیص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی دوماه گذشته جلسات کارگروه کاغذ تشکیل شده و مسیر واردات کاغذ به نقطه‌ای رسیده که واردکنندگان کاغذ را شناسایی و از میان آن‌ها انتخاب کنیم.

خدادی در ادامه بیان کرد: اکنون باید روال حقوقی، قانونی و اداری تخصیص ارز به واردکنندگان کاغذ طی شود. برای تخصیص ارز به واردکنندگانی که قرار است از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند دستورالعملی وجود دارد که اکنون ۷ جلسه آن تشکیل شده و در مراحل پایانی نیز واردکنندگان کاغذی که ارز به آن‌ها تخصیص می‌یابد انتخاب می‌شوند.

او گفت: این جلسات در مراحل پایانی قرار دارند و پیش بینی می‌شود طی دو هفته آینده واردکنندگان مناسب انتخاب شوند. امیدواریم در مهرماه شاهد اجرایی شدن تخصیص ارز به واردات کاغذ باشیم.

خُدادی در رابطه با اینکه این روال تخصیص ارز ادامه دارد یا خیر بیان کرد: فعلا در حال انجام مراحل اداری و قانونی برای تخصیص ارز به واردات کاغذ در سال جاری هستیم. برای سال آینده نیز، سال آتی تصمیم گیری می‌کنیم.

او تاکید کرد: تمام اقدامات مورد نیاز برای تخصیص ارز به واردات کاغذ به صورت ضربتی انجام شده است و جلسات بی وقفه و به صورت متداوم تشکیل شده اند، اما تخصیص ارز هم مراحل اداری و قانونی دارد که باید طی شود، اما تلاش می‌شود این روند در کوتاه‌ترین مدت ممکن طی شود.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تخصیص ارز به ورادات کاغذ به زودی به نتیجه مطلوب خواهد رسید و تنها باید کار‌های حقوقی آن انجام شود و جلسات مربوطه تشکیل شوند، پاکت‌ها به وزارت صمت تحویل داده شوند و همکاری‌ها انجام شوند. در این میان همکاری بسیار خوبی میان وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت ارشاد و سازمان تعزیرات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: کاهش قیمت کاغذ در بازار/پیگیری برای تشکیل کارگروه کاغذ و تنظیم بازار

انتهای پیام/

برچسب ها: واردات کاغذ وزارت فرهنگ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واردات کاغذ وزارت فرهنگ ارز برای واردات کاغذ تخصیص می یابد تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند

صولت مرتضوی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار داشت: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیند‌ها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران