Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گزارش منابع آگاه درباره اقدام آمریکا در خارج کردن سامانه‌های پدافند هوایی از عربستان سعودی، آتن اعلام کرد که گروهی از نیرو‌های خود را برای مستقر کردن آتشبار‌های پاتریوت به عربستان اعزام کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس ستاد کل ارتش یونان، روز چهارشنبه اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های مسلح این کشور به عربستان سعودی رفته تا چند آتشبار پاتریوت به ریاض تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، در بیانیه ستاد کل یونان اشاره شده است که وزیر دفاع یونان و معاون او و همچنین رئیس ستادکل این کشور امروز گروه مذکور را در مراسمی بدرقه کرده‌اند.

مطابق با این گزارش، در این مراسم همچنین تعدادی از دیپلمات‌های سعودی، کویتی و آمریکایی نیز حضور پیدا کرده‌اند.

رئیس ستاد کل یونان که در جریان مراسم امروز سخنرانی کرد، این گام را «تاریخی» خواند و مدعی شد که این اقدام به صلح و امنیت جهان کمک خواهد کرد.

«نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان به همراه وزیر دفاع این کشور در جریان سفر اخیر خود به عربستان سعودی با مقامات ریاض درباره ارسال آتشبار‌های پدافند هوایی به توافق رسیده بود.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که منابع آمریکایی اخیرا گزارش دادند که واشنگتن اخیرا سامانه‌هایی دفاعی خود را از پایگاه هوایی «الامیر سلطان» در حومه ریاض خارج کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل چند منبع در این خصوص گزارش داده بود که آتشبار‌های سامانه «تاد» و پاتریوت» به آرامی از پایگاه هوایی «الامیر سلطان» واقع در حومه ریاض برچیده شده‌اند.

پس از این اقدام آمریکا، وبگاه «برکینگ دینفس» متخصص در امور نظامی، امروز، خبر داد که عربستان سعودی با جدیت در حال بررسی چند منبع جایگزین برای وارد کردن سامانه پدافند هوایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به چین، روسیه و رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

مطابق با این گزارش، سعودی‌ها به‌طور مشخص در حال بررسی واردات گنبد آهنین ساخت شرکت صهیونیستی «رافائل» یا سامانه «Barak ER» ساخت شرکت «IAI» هستند که برای رهگیری موشک‌های کروز طراحی شده است.

برکینگ دیفنس به نقل از برخی منابع در این خصوص نوشت: «توجه عربستان سعودی به سامانه‌های اسرائیلی به یک مرحله بسیار عملی نزدیک شده است». منابع یادشده همچنین فاش کردند: «سعودی‌ها به مدت چند سال با اسرائیل درباره چنین سامانه‌هایی گفتگو‌هایی در سطح پایین داشته‌اند».

از سوی دیگر، به دنبال اعلام خروج سامانه‌های پاتریوت آمریکا از حومه ریاض، هیأت دولت عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب از تشکیل کمیته توسعه دفاعی با هدف ایجاد نوآوری در زمینه سیستم‌های دفاعی خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عربستان سعودی رای الیوم عربستان سعودی پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!