Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی شامگاه چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان خرم آباد اظهار داشت: تعداد ۱۰ پروژه آموزشی و ورزشی تا قبل از شروع سال تحصیلی در قالب ۹ واحد آموزشی شامل ۴۰ کلاس درس و یک سالن ورزشی ساخته شده توسط سازمان نوسازی مدارس با همکاری خیرین مدرسه ساز در روزهای منتهی با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز در سایت‌های مسکن مهر توسط سازمان نوسازی مدارس از آبان ماه امسال خبر داد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان این نکته که حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمین و خانواده‌های آنها در اولویت است، افزود: انجام دقیق تمهیدات بهداشتی لازم نظیر تنظیف و ضدعفونی دقیق مدارس و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این مراکز مهم‌ترین دغدغه والدین دانش آموزان است و رعایت این اصول موجب جلب اعتماد اولیا خواهد شد.

طولابی با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان به طور کامل انجام شده است، افزود: طی ۲ هفته آینده نیز واکسیناسیون دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

وی در ادامه بر استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تاکید و همچنین تأمین تجهیزات آموزشی و رفاهی موردنیاز معلمین و دانش آموزان را خواستار شد.

فرماندار خرم‌آباد ادامه داد: زنگ مقاومت همزمان با شروع سال تحصیلی و متناسب با هفته دفاع مقدس در یکی از آموزشگاه‌های سطح شهر خرم آباد با حضور مسئولین شهرستان به صورت نمادین به صدا در خواهد آمد.

طولابی با بیان این نکته که محوریت برگزاری جشن عاطفه‌های امسال را تهیه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان مناطق محروم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه مشارکت دستگاه‌های ذیربط در خصوص تبلیغات گسترده برای ترغیب عموم مردم و خیرین در جهت تحقق این امر بسیار مهم است.

کد خبر 5305990

منبع: مهر

کلیدواژه: جعفر طولابی فرماندار خرم آباد فضای آموزشی مسکن مهر ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه اردبیل اربعین حسینی زلزله شیوع کرونا واکسیناسیون ایلام خراسان رضوی دانش آموزان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن