Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:46:40 GMT

برگزاری برنامه شب های پرستاره با هدف ترویج فرهنگ شهادت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۰۰۶

برگزاری برنامه شب های پرستاره با هدف ترویج فرهنگ شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حاجی زاده در آیین رونمایی از پوستر برنامه «شب های پرستاره» که در ساختمان خاتم برگزار شد، اظهار کرد: شرکت در برنامه شهدا نیازمند صدور مجوز از شهداست که برخی افراد سعادت دریافت این اذن را بیش از دیگران دارند و برخی نیز کمتر به چنین توفیقی دست پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیان گذار انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی جوانان کشور را از ذلت به اوج رساند و امروز هرچه داریم از نفس قدسی امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهداست، گفت: امام خمینی (ره) روحیه خودباوری را در جوانان زنده کرد و در زمانی که همه دنیا علیه کشور ما بسیج شده بودند، جوانان ما با حضور درجبهه ها دشمن را به زانو در آوردند.

وی با اشاره به افتخار آفرینی قمی ها در نخستین روزهای دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم قم سه روز تامین هزینه های جنگ را برعهده گرفتند که هیچ استانی چنین کاری را انجام نداد.

حاجی زاده با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر درس است، گفت: یکی از مبانی که در دفاع مقدس درس آموز بود اعتماد به نفس است که جوانان امروز باید به همان خود باوری برسند و بهترین الگو در این راستا حضور جوانان در دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: در زمانی که دشمن ما تا دندان مسلح بود با تقویت روحیه خود باوری در جوانان توانستیم شرق و غرب را به زانو در بیاوریم.

رئیس کنگره شهدا در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برگزاری برنامه «شب های پرستاره» بیان کرد: برگزاری این برنامه به معنی تجدید میثاق با خون شهدا است و ستارگان همان چراغ های روشنی هستند که مسیر راه به درستی نشان می دهد.

وی اضافه کرد: برنامه «شب های پرستاره مرور زندگی درس آموز شهدا و سیره آنان است که چراغ امید را در دل جوانان امروز روشن می کند.

حاجی زاده با بیان اینکه برنامه شب های پرستاره امسال در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می شود، عنوان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ شهادت به مدت سه شب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدا حاجی زاده دفاع مقدس شب های پرستاره دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو