Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، وزارت امور خارجه آمریکا این اقدام را محکوم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را ناقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرده و آن را تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و دیگر اعضای جامعه بین المللی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش که از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته، همچنین تاکید دارد که واشنگتن به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی متعهد است و از آنها می‌خواهد تا وارد گفتگو شوند.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است اقدام به برگزاری نشست غیرعلنی فوق العاده درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی کند.

این خبر پس از آن اعلام شد که منابعی در کره جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کردند که کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای شرق شلیک کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد موشک‌هایی که نوع آنها مشخص نشده است، بعد از ظهر چهارشنبه (به وقت محلی) از مناطق مرکزی کره شمالی شلیک شده‌اند و مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات برای اطلاعات بیشتر هستند.

ستاد مذکور همچنین در بیانیه خود ادامه داد: ارتش ما در همکاری تنگاتنگی با آمریکا، وضعیت آمادگی کامل را حفظ می‌کند.

از سوی دیگر، پس از آنکه برخی منابع خبری اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک شلیک کرده است، فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا نیز به این پرتاب‌ها واکنش نشان داد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی ایندو-پاسیفیک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که شلیک‌های موشکی کره شمالی تهدیدی فوری برای پرسنل، سرزمین یا متحدان آمریکا محسوب نمی‌شود اما تأثیر بی ثبات کننده برنامه تسلیحاتی غیرقانونی آن را برجسته می‌کند.

کد خبر 5305999

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا کره شمالی آزمایش موشکی وزارت خارجه آمریکا افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه طالبان ایران عراق لبنان طالبان افغانستان عربستان سعودی 11 سپتامبر انگلیس پاکستان آزمایش موشکی خارجه آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی