Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@00:22:19 GMT

اثربخشی ۲ واکسن ایرانی برای سنین زیر ۱۸ سال

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۵۴۸

اثربخشی ۲ واکسن ایرانی برای سنین زیر ۱۸ سال

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علیرضا زالی، در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: آمارها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد مراجعان سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و ۲۲۶ نفر بالغ شده است.

وی افزود: موارد جدید ابتلاء هم یک هزار و ۲۰۰ مورد بوده و تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است، ۱۸۳ نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند و تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در تهران، گفت: در روزهای آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون به ویژه در تهران شبانه روزی می‌شود.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان افزود: به زودی شیوه نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز واکسینه خواهند شد.

زالی در ارتباط با روند واکسیناسیون در تهران، گفت: این هفته واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند، پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: واکسیناسیون استادان دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است.

زالی افزود: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در ۷ استان در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است.

وی گفت: واکسن نورا نیز برای گروه سنی زیر ۱۸ سال مناسب است و در میان واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا واکسن کرونا واکسن ایرانی دانش آموزان واکسیناسیون اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی زیر ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود