Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:03:27 GMT

تأثیر آنتی بادی کووید ۱۹ بر ابتلای مجدد به بیماری

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۵۹۲

تأثیر آنتی بادی کووید ۱۹ بر ابتلای مجدد به بیماری

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه میشیگان، اکثر بیماران مبتلا به عفونت خفیف کووید ۱۹ آنتی بادی‌هایی تولید می‌کنند که آنها را تا شش ماه از عفونت مجدد مصون نگه می‌دارد.

محققان تقریباً ۱۳۰ بیمار کرونایی را بین سه تا شش ماه پس از عفونت اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه بیمار در بیمارستان بستری شدند در حالی که بقیه به صورت سرپایی درمان شدند و عفونت خفیفی را تجربه کردند که علائم آن شامل سردرد، لرز و از دست دادن حس چشایی یا بویایی بود.

محققان مشاهده کردند توانایی آنتی بادی‌ها در خنثی کردن کووید ۱۹ از اولین ویزیت که سه ماه پس از عفونت رخ داد، تا دومین ویزیت در شش ماه بعد، تفاوت چندانی نداشت.

نتایج نشان می‌دهد که تقریباً ۹۰٪ از شرکت کنندگان پاسخ آنتی بادی سنبله و نوکلئوکپسید را تولید کردند و همه آنها، بجز یک نفر، در طول دوره پیگیری دارای میزان پایدار آنتی بادی بودند.

«چارلز شولر»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «قبلاً این نگرانی وجود داشت که فقط افراد مبتلا به کووید ۱۹ شدید واکنش قوی آنتی بادی به عفونت را ایجاد می‌کنند. اما ما نشان می‌دهیم که افراد مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹ هم پس از ابتلاء به بیماری، آنتی بادی ساخته و آنها را حفظ می‌نمایند.»

به گفته محققان، در حالی که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که آنتی بادی‌ها علیه کووید ۱۹ با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما این یافته‌ها شواهدی قوی برای ایمنی طولانی مدت را برای کسانی نشان می‌دهد که مبتلا به نوع خفیف بیماری شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی ویروس کرونا کووید19 آنتی بادی ابتلا به کرونا اثربخشی پیشگیری اربعین 1400 پنجشیر اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی آنتی بادی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید روی حیوانات نشان داده است که فعالیت نورون ها به دنبال آسیب باعث می شود چربی شکم به ترکیباتی تجزیه شود که نشت کرده و در کبد و سایر اندام ها جمع می شود.

«آندریا تدسکی»، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار علوم اعصاب در کالج پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «به محض اینکه پردازش حسی را در نتیجه آسیب نخاعی مختل کنیم، شاهد تغییراتی در چربی هستیم.»

تدسکی افزود: «این امر باعث ایجاد زنجیره‌ای از واکنش‌ها می‌شود؛ تری گلیسیریدها شروع به تجزیه شدن به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد می‌کنند که در جریان خون آزاد می‌شوند و توسط کبد، قلب، ماهیچه‌ها جذب شده و انباشته می‌شوند و مشکلاتی را برای مقاومت به انسولین ایجاد می‌کنند.»

این تیم همچنین یک درمان بالقوه را برای جلوگیری از بیماری های ناشی از این پدیده شناسایی کرده است: داروی تشنجی گاباپنتین از این اثرات مخرب متابولیک ناشی از آسیب های نخاعی در موش های آزمایشگاهی جلوگیری کرد.

محققان توضیح دادند که گاباپنتین یک انتقال دهنده عصبی را که بیش از حد فعال می شود و باعث ایجاد مشکلات ارتباطی در بدن به دنبال آسیب به سیستم عصبی می شود، مهار می کند.

تدسکی گفت: «از طریق تجویز گاباپنتین، ما توانستیم عملکرد متابولیک را عادی کنیم.»

محققان توضیح دادند که بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ یکی از علل اصلی مرگ در افراد مبتلا به آسیب نخاعی است.

محققان مشکوک بودند که این اختلالات ممکن است به اختلال در تنظیم چربی شکم مرتبط باشد که نقش متابولیکی پیچیده ای دارد.

به گفته محققان، این چربی انرژی را ذخیره می کند و اسیدهای چرب را به میزان لازم برای سوخت آزاد می کند و در حفظ سطح قند خون در سطح یکنواخت نقش دارد.

آزمایش‌ها نشان داد که در عرض هفت روز پس از آسیب نخاعی در موش ها، زنجیره‌ای از فعالیت‌های غیرعادی وجود دارد که در طول آن، اعصاب حسی سیگنال‌هایی را به بافت چربی ارسال می‌کنند. تدسکی آن را "سازماندهی مجدد ناسازگار سیستم حسی" می نامد.

در پاسخ به این سیگنال‌ها، چربی شروع به تجزیه شدن می‌کند و خون و اندام‌ها را با اسیدهای چرب و گلیسرول پر می‌کند که به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

تدسکی توضیح داد: «یک چرخه معیوب ایجاد شده است. تقریباً مانند این است که شما پدال گاز را فشار می دهید تا بنزین خودرو تمام شود اما شخص دیگری همچنان باک را پر می کند، بنابراین هرگز تمام نمی شود.»

محققان گفتند که قبلاً نشان داده شده بود که گاباپنتین عملکرد اندام را در حیوانات پس از آسیب نخاعی بازیابی می کند و همچنین روند بهبود سکته مغزی را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که دادن دوز بالای گاباپنتین به موش های آزمایشگاهی و سپس کاهش آن، از تجمع اسیدهای چرب در کبد جلوگیری می کند و باعث می شود متابولیسم آنها به حالت عادی بازگردد.

نتایج نشان می‌دهد طی چهار هفته، موش‌ها بدون دارو متابولیسم طبیعی داشتند.

تدسکی گفت: «یافته ها نشان می دهد که تجویز گاباپنتین بلافاصله پس از آسیب نخاعی ممکن است از مشکلات سلامتی که اغلب رخ می دهد محافظت کند.»

البته، در تفسیر این نتایج احتیاط لازم است، زیرا یافته های موجود در حیوانات همیشه در انسان آشکار نمی شود.

کد خبر 6093455

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند