Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:31:23 GMT

قانون کسب و کار، خود تحریمی‌های داخلی را کنار می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۶۲۲

قانون کسب و کار، خود تحریمی‌های داخلی را کنار می‌زند

مهدی طغیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تصویب کلیات طرح قانون کسب و کار در مجلس اظهار داشت: ما مجوزهای مختلفی برای کسب و کار داشتیم که معمولاً هم دستگاه‌های زیادی درگیر می‌شدند که هر کدام هم استعلامات خاصی داشت و بعضاً اصلا این استعلامات لازم نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف این طرح گفت: نگاه این طرح این است که همه این فرایندها در یک درگاه ملی مجوزهای کشور یعنی G4B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir ثبت شود و به محض اینکه کسی اطلاعات و مدارکش را بارگزاری می‌کند، در این صورت آن سامانه مجوز لازم برای کسب و کار را صادر می‌کند و نیاز به گذر زمان و منتظر شدن برای استعلام‌ها نیست؛ به این مجوزها، مجوزهای ثبت‌محور می‌گویند.

وی با بیان اینکه یک دسته دیگر از مجوزها هم به نام مجوزهای تأییدمحور وجود دارد ادامه داد: این مجوزها ابعاد زیست محیطی، امنیتی و اجتماعی دارد، در این قانون این‌ها استثنا شده است چون نیاز به تأیید دارد که از جهت زیست‌محیطی و امنیتی، مخاطره ایجاد نکند.

طغیانی افزود: مجوزهای تاییدمحور نیاز به تایید هیأت عالی مقررات‌زدایی دارد؛ یعنی این هیأت باید استدلال دستگاه مربوطه را در ارتباط با تأیید مجوز مذکور بپذیرد و از این جهت، این مجوزها سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده اول این طرح، اصلاح ماده ۷ مکرر قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است، ابراز کرد: مواد دیگر این طرح به بحث پروانه‌های وکالت، پروانه‌های کارشناس رسمی دادگستری، دفترخانه‌ها و از این نوع مشاغل برمی‌گردد و آن سقف عددی که در این دستگا‌ها گذاشته می‌شد، برمی‌دارد و یک کف صلاحیت تعریف می‌کند که با کسب آن می‌توانند آن پروانه را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این امر موجب می‌شود محدودیت و انحصار ایجاد شده در صدور پروانه‌ها برداشته شود و از این منظر گام بزرگی است که برای تسهیل در امر کسب و کار برداشته شد و امیدواریم جزئیات این طرح نیز بدون آنکه کلیات طرح زیر سؤال برود، در مجلس تصویب شود.

طغیانی در پایان با عنوان اینکه ادامه بررسی طرح به بعد از اربعین موکول خواهد شد، تصریح کرد: گره‌هایی که بر سر مجوزها ایجاد می‌کنیم، متاسفانه یک تحریم درونی است که باید در این اوضاع احوالی که مشکل اشتغال و رکود و موانع مختلف اقتصادی داریم کنار بزنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان کسب و کار مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبرگزاری فارس فارس کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!