Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@22:28:14 GMT

کتاب "عشایر لر بختیاری و لرستان" منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۶۴۸

کتاب 'عشایر لر بختیاری و لرستان' منتشر شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سیدامین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اعلام کرد: این کتاب با موضوعات کوچ و زندگی عشایر لر در ۳۹۵ صفحه بصورت عکس و نوشتار تالیف شده است و حاصل ۴۰ سال عکاسی و پژوهش علیرضا فرزین درباره زندگی عشایر است.

او افزود: فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که نگاه فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب، یک روایت مردم‌نگاری از زندگی عشایر لر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: در تالیف این کتاب علاوه بر روایت تصویری، بر هر عکس نیز شرحی مردم نگارانه و موجز نوشته شده و همچنین دکتر سکندر امان‌اللهی بهاروند در شناخت حوزه جغرافیای فرهنگی تاریخی لرستان و بختیاری توضیحات جامعی در این کتاب ارائه داده است.

قاسمی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران عرصه علوم جامعه‌شناسی و عکاسان مردم‌شناسی، تاکنون چنین کتابی در حوزه معرفی جامعه ایلی و عشایری لر منتشر نشده است.

او گفت: این کتاب روایتی از عشایر لر بختیاری و لرستان است که از گذشته‌های دور تا امروز، در دامنه‌های زاگرس میانی واقع در جنوب باختری ایران زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری عشایر عشایر لر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!