Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه قسمت غم‌انگیز داستان کرونا تمام شده است، اما این به معنی تمام شدن خطر کرونا نیست، گفت: امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده تقریبا تمام گروه‌های هدف در استان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند، واکسینه نکردن افراد مسن و ترغیب نشدن این گروه سنی برای تزریق واکسن بی‌تدبیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۵۹ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۹۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شش مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان گزارش شد، افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۰۰ نفر رسید، در حال حاضر ۵۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بن، بروجن، شهرکرد، کیار، لردگان قرمز و وضعیت شهرستان های سامان، فارسان و کوهرنگ نارنجی و وضعیت شهرستان خانمیرزا زرد است.

شیرانی با تاکید بر اینکه قسمت غم‌انگیز داستان کرونا تمام شده است، اما این به معنی تمام شدن خطر کرونا نیست، عنوان کرد: موج سنگین کرونا را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم و به‌نظر می رسد، پس از این موج تا حدود دوماه فرصت داشته باشیم تا به‌طور طبیعی وارد فرآیند موج بعدی شویم، اگر فرصت را از دست ندهیم و طی این مدت تعداد زیادی از هموطنان واکسینه شوند به احتمال بالا در موج‌های بعدی در حوزه بیمارستانی موج سنگینی نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: اگر چه ممکن است در پیک بعدی به‌صورت بیماری خفیف، سرپایی و افزایش موارد بیماری با افزایش‌هایی مواجه شویم، ولی خطر مرگ و میر و بیماران بدحال تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حدود یکماه قبل نسبت به موارد قبلی درصد رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر بوده و به حدود ۶۰ تا ۶۲ درصد رسید، اما چند روز گذشته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و در حال حاضر در استان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

شیرانی افزود: اگر چه از موج عبور کرده‌ایم اما لازمه اینکه شیب سقوط منحنی شیب تندتری پیدا کند و سریعتر به حالت کف و پلاتو برسیم، رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است، لازمه رسیدن به کف منحنی شیوع بیماری کرونا رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: تاکنون ۴۵۰ هزار واکسن وارد استان شده که از این تعداد حدود ۴۳۰ هزار تزریق شده است، حدود  ۴۳ درصد جمعیت ۶۸۸ هزار نفری گروه هدف در چهارمحال و بختیاری، حداقل دوز اول واکسن را تزریق و حدود ۲۰ درصد دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده تقریبا تمام گروه‌های هدف حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: هم‌چنان در بین افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های هدف، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد این جمعیت واکسن کرونا را تزریق نکرده و حدود ۲۵ درصد فقط یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند که بیشترین بیماران گرفتار بدحال و فوتی از این گروه جمعیتی است.

شیرانی با تاکید بر اینکه باوجود در دسترس بودن واکسن، واکسینه نکردن افراد مسن و ترغیب نشدن این گروه سنی برای تزریق واکسن بی تدبیری است، تصریح کرد: گروه‌های در معرض خطر جهت واکسیناسیون به مراکز و پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: عوارض ابتلا به کرونا شامل دردهای عضلانی، اسکلتی و استخوانی تا هفته‌ها و حتی ماه‌ها پس از بهبودی بیماران باقی است، بیماران کرونایی محدودیت غذایی ندارند، بنابراین مصرف مواد سرشار از ویتامین های C و D و پروتئین کافی به این بیماران توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کرونا در ایران واکسیناسیون پیک پنجم کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد چهارمحال و بختیاری پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!