Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا اقبال صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: در طول یک سال اخیر تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا فعالیت‌های مثبت و رو به رشدی را در هیأت کشتی استان اردبیل شاهد باشیم و وضعیت این ورزش را در استان بهبود بخشیده و به جایگاه اصلی خود در سطح کشوری برسانیم.

وی افزود: تیم کشتی استان اردبیل در سال گذشته در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به مسابقات کشوری اعزام شد و در کنار آن در رشته کشتی ساحلی نیز شاهد حضور تیمی از استان اردبیل در مسابقات کشوری این بخش بودیم که در این مدت دیدار دوستانه‌ای نیز با کشتی‌گیران کشور آذربایجان انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام یافته در طی این مدت شاهد بهبود جایگاه هیأت کشتی استان اردبیل در سطح کشوری بودیم به طوری که در ارزیابی عملکرد جایگاه این هیأت از رتبه هجدهم به رتبه سیزدهم بهبود یافته و در فکر تداوم این روند خوب هستیم.

اقبال ادامه داد: برپایی اردوهای تیم‌های مختلف کشتی در رده‌های سنی مختلف در استان اردبیل و کسب جایگاه‌های ممتاز توسط کشتی‌گیران استان اردبیل از جمله دستاوردهای مهم در طی این مدت بوده و در کنار آن در راستای ارج نهادن به پیشکسوتان و گرامی‌داشت تلاش‌های آنان تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی استان اردبیل با تامین اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان انجام شد.

وی عنوان کرد: ورزش کشتی به عنوان ورزش اول این استان مطرح بوده و در راستای تقویت این ورزش در استان اردبیل تفاهمنامه‌های همکاری با آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، شهرداری و سایر نهادها امضا شده و در کنار آن مقرر شده تا در روزهای آینده نشست مشترک روسای هیات‌های شمال‌غرب کشور به میزبانی اردبیل برگزار شود تا در راستای توسعه این رشته استان‌های شمال‌غرب کشور حامی و پشتیبان هم باشند.

۷۰ نفر از مربیان در کلاس‌های مربیگری شرکت کردند

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این اقدامات، افزایش سطح مهارت‌های مربیان کشتی با برگزاری کلاس‌های مربیگری زیر نظر فدراسیون کشتی در دستور کار بوده که در این راستا نیز ۷۰ نفر از مربیان با حضور در دوره‌ها و کلاس‌های مربیگری شرکت کردند و دانش عملی و تئوری روز کشتی را یاد گرفته و سعی و تلاششان بر تقویت علم و مهارت‌شان بوده است.

وی با اشاره به بهبود جایگاه هیأت کشتی اردبیل در کشور گفت: هیأت کشتی استان اردبیل در بین ۳۳ هیات کشور در جایگاه یازدهم قرار گرفت و پاداش ۵۰ میلیون تومانی را نصیب خود کردیم تا این اعتبار صرف برخی فعالیت‌های هیأت کشتی استان شود.

توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی توسط هیات کشتی استان اردبیل

اقبال ادامه داد: در راستای یک حرکت فرهنگی ۳۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح مومنانه توزیع شد و شرایط کرونایی همانند سایر بخش‌های جامعه سبب بروز مشکلاتی برای هیأت کشتی نیز شد و این امر مانع از تحقق اهداف ما در بحث استعدادیابی و دریافت مجوز برای برگزاری مسابقات لیگ استانی شد در حالی که مصمم بودیم از اوایل امسال این لیگ را با حضور کشتی‌گیران شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم. اما به محض بهبود شرایط کرونایی این دو امر را در اولویت قرار خواهیم داد.

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل بیان کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل جزء نهادهایی بوده که همکاری خوبی با هیأت کشتی داشته و سالن‌های آموزشگاه را برای تمرین تیم‌های کشتی در اختیار این هیأت قرار داد هرچند شرایط قرمز کرونایی مانع از استفاده بهینه و کامل از این سالن‌ها شد اما تمام تلاش خود را برای استفاده مناسب از این ظرفیت به کار بستیم.
 
وی با اشاره به اعزام تیم کشتی نونهالان استان اردبیل به مسابقات کشوری عنوان کرد: این تیم نیز آماده حضور در مسابقات کشوری در رشته‌های آزاد و فرنگی است که در استان لرستان برگزار خواهد شد و امیدواریم به نتایج مطلوب در این دوره از مسابقات دست پیدا کنیم.

وعده‌های مسؤولان عملی نشده است

اقبال با بیان مشکلات مالی این هیأت ورزشی گفت: کمبود اعتبارات یکی از اصلی‌ترین مشکلات هیأت کشتی استان اردبیل بوده و این امر حتی در اعزام تیم‌ها به مسابقات و برپایی اردوها و کلاس‌های آموزشی تاثیر بسیاری داشته است و علاوه برآن مرمت و بازسازی خانه کشتی اردبیل نیازمند اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که تامین مبلغ از توان هیأت کشتی خارج است.

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل تشریح کرد: استاندار اردبیل، فرماندار، سایر مسؤولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مجلس قول‌هایی در خصوص حمایت مادی و معنوی از این رشته ورزشی داده‌اند که متاسفانه هیچ یک تا به امروز عملی نشده به طوری که از ۴ میلیارد تومان بودجه مصوب هیأت کشتی استان اردبیا تنها ۱۲۰ میلیون تومان تا به امروز تامین شده است تا صرف هزینه‌های جاری هیأت شود.

کشتی اردبیل از بی‌توجهی‌ها رنج می‌برد

وی بیان کرد: متاسفانه کشتی اردبیل از بی‌توجهی‌ها رنج می‌برد و در حالی که برپایی اردوها و اعزام تیم‌های کشتی به مسابقات نیازمند تامین هزینه‌های مالی است همکاری با هیأت کشتی برای تامین این هزینه‌ها تا به امروز محقق نشده است و با این روند بی‌تفاوتی نسبت به ورزش اول اردبیل ما گرفتار روزمرگی خواهیم شد.

اقبال تصریح کرد: طبق تفاهم نامه با شهرداری اردبیل قرار بود که شهرداری اردبیل خرداد ماه سال جاری در محلات شهریار، میراشرف و وحدت اردبیل سه سالن ورزشی در اختیار هیأت کشتی قرار دهد که متاسفانه هیچ کدام از این وعده‌ها عملیاتی نشده است.
 
رئیس هیأت کشتی استان اردبیل بیان کرد: برای اعزام تیم‌ها در مهرماه حداقل به ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که هیچ منابع اعتباری در هیأت کشتی موجود نیست و به فوریت نیازمند حمایت و پشتیبانی مسؤولان دلسوز استان هستیم.

وی گفت: شایسته است که مسؤولان استانی و شهرستانی با عمل به وعده‌های خود که طی تفاهم نامه‌های رسمی با هیات کشتی منعقد شده زمینه پیشرفت این رشته ورزشی را در استان اردبیل بیش از پیش فراهم سازند.

انتهای پیام/3463/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوان کشتی اردبیل رئیس هیأت کشتی استان اردبیل عبدالرضا اقبال کشتی گیران نوجوان رئیس هیأت کشتی استان اردبیل استان اردبیل مسابقات کشوری میلیون تومان کشتی اردبیل کشتی گیران اعزام تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: ۲۱ هزار دانش‌آموز بدو ورود به اول ابتدایی در قالب طرح سنجش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

محمد شفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی و بدو ورود به اول ابتدایی از مهرماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه این طرح ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 17 هزار و 500 کودک بدو ورود به ابتدایی و پیش‌دبستانی در استان مورد سنجش و غربالگری قرار گرفتند تا از بین آنها دانش‌آموزان با نقصان بینایی، شنوایی و یا ذهنی و حرکتی بتوانند به مراکز تخصصی معرفی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: والدین با ورود به سامانه دولت من می‌توانند پیش ثبت‌نام فرزندان خود را در این طرح انجام داده و در موعد مقرر به 25 مرکز تعیین شده سنجش سلامت کودکان مراجعه کرده و نسبت به انجام مراحل مختلف و دریافت مدرک اقدام کنند. در طرح سنجش سلامت شنوایی، بینایی، گفتاری، ذهنی، حرکتی و سایر مؤلفه‌های کودکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا با کسب نمره قبولی امکان ثبت‌نام برای دانش‌آموزان ابتدایی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از نیمه دوم اردیبهشت ماه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی آغاز می‌شود، ضروری است تا والدین با مراجعه به سایت و انجام مراحل پیش ثبت‌نام نسبت به انجام سنجش کودکان خود اقدام کرده و در این طرح مشارکت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل اضافه کرد: همزمان با سراسر کشور از مهرماه سال گذشته اجرای این طرح در نواحی و مناطق 19گانه استان اردبیل آغاز شده و تاکنون 17 هزار و 500 کودک آماده ورود به پیش‌دبستانی و ابتدایی غربالگری شده و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم تا 21 هزار نفر ارتقا یابد.

شفاعی بیان کرد: تا آخر اردیبهشت ماه والدین فرصت ثبت‌نام دارند تا در این طرح مشارکت کرده و امکان دریافت شناسنامه سلامت کودک خود را فراهم کنند.کمتر از چهار تا پنج درصد کودکان با نارسایی‌های شنوایی، بینایی و سایر مؤلفه‌ها به مراکز تخصصی معرفی شده و تحت مداوا قرار گرفته و یا در صورت نیاز امکان تحصیل این کودکان در مدارس استثنایی فراهم می‌آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود