Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:45:15 GMT

طرح کاداستر در اراضی ملی اشنویه به طور کامل اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۹۳۶

طرح کاداستر در اراضی ملی اشنویه به طور کامل اجرا شد

مصطفی چترآذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح کاداستر اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های ۹ گانه برنامه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و با اجرای این طرح برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی این شهرستان سند تک برگی اخذ شده ‌است.

وی افزود: طی حدود ۱۰ سال گذشته فقط در ۲۰ هزار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان طرح کاداستر اجرا شده بود ولی با اقدامات انجام شده اخذ سند تک برگی در حوزه اراضی ملی در این شهرستان به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و آزادسازی شده ‌است که ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده بیش‌از ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: امسال همچنین هفت فقره پرونده قطع اشجار تشکیل شده است که متخلفان به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

چترآذر افرود: همچنین در طول این مدت ۶۰ فقره پرونده چرای غیرمجاز بهاری برای بیش از چهار هزار راس دام تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

آذربایجان‌غربی افزون بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که بیش از ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه كاداستر تصرف اراضی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه آذربایجان غربی منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه كاداستر تصرف اراضی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی