Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@16:39:35 GMT

بهای جهانی نفت در اختیار رزمندگان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۳۹۶۱

بهای جهانی نفت در اختیار رزمندگان ایرانی

روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» آمریکا در ۲۵ شهریور ۱۳۶۵ در گزارشی جالب نوشت کنترل بهای جهانی نفت را رزمندگان ایرانی در اختیار دارند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ بازارنیوز به صورت روزانه به بررسی وقایع اقتصادی رخ داده می پردازد. با هم وقایع اقتصادی 24 شهریور را مرور می کنیم.

 

25 شهریور 1376

طنطاوی رئیس الازهر نقش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از جهان اسلام و به ویژه دفاع از مقاومت مردمی در فلسطین و لبنان را ستود و حقانیت شیعه را در چارچوب اصول و تعالیم اسلامی مورد تأکید قرار داد و خواستار استمرار فعالیتهای مربوط به تقریب مذاهب اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

25 شهریور 1365

روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» چاپ آمریکا نوشت بهای جهانی نفت در جبهه جنگ ایران و عراق رقم می خورد و این رزمندگان ایرانی هستند که کنترل بهای نفت را در اختیار دارند.

 

25 شهریور 1364

سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ اعلام کرد: علیرغم شکایت کویت به شورای امنیت به خاطر اقدام ایران در بازرسی کشتیهای کویتی، با توجه به نقش کویت در حمایت از عراق و واگذاری بنادر این کشور به عراقیها، ایران چاره ای جز ادامه توقیف و بازرسی کشتیهایی که عازم بنادر این کشور و یا عراق هستند، ندارد.

 

25 شهریور 1363

اسکله های البکر و الامیه عراق توسط خلبانان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به شدت بمباران شد و به آتش کشیده شد.

 

25 شهریور 1357

محمد رضا پهلوی در دیدار با «آنتونی پارسونز» سفیر انگلیس گفت: «متاسفانه مخالفان ما قوی و متشکل هستند و دولت نیروی مردمی در برابر آنها ندارد.» پارسونز پس از این دیدار گفت: «شاه را چروکیده شده و زرد دیدم. گویی نیرویش به پایان رسیده و روح از بدنش خارج شده است.»

25 شهریور 1353

در پی گسترش همکاریهای نظامی ایران و آمریکا هنری کیسینجر وزیر خارجه آمریکا با درخواست شاه مبنی بر تولید موشکهای آمریکایی در ایران و انتقال تکنولوژی آن به متخصصان ایرانی موافقت کرد.

 

25 شهریور 1332

هندرسن به دولت ایران اطلاع داد طرح جدیدی برای حل مسئله نفت تهیه شده که در آن تقاضای غرامت از ایران حذف شده است.

 

25 شهریور 1323

«سرگئی کافتارادزه» معاون کمیساریای ملی امور خارجه اتحاد شوروی که دیروز به همراه جمعی از کارشناسان نفتی آن کشور به تهران آمده بود امروز با محمدساعد نخست وزیر ملاقات کرد و به وی اطلاع داد که شوروی علاقه مند به تحصیل امتیاز نفت کویر خوریان می باشد.

 

25 شهریور 1309

28 صندوق حاوی اشیای عتیقه جهت نمایش در نمایشگاهی در لندن از ایران به انگلستان حمل شد. این اشیاء متعلق به آستان حضرت معصومه(س) بود.

 

برچسب ها: قیمت جهانی نفت ، اسکله نفتی ، حسن البکر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P5F

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت جهانی نفت اسکله نفتی جهانی نفت 25 شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه ها و فعالیت ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت و آمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

وی با بیان اینکه حج برنامه بین المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیش از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و حج برنامه بین المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم!؟ سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.

کد خبر 6096061

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست