Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:17:06 GMT

عوامل خطر نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در میان جوانان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۰۴۴

عوامل خطر نوع شدید بیماری کووید-۱۹ در میان جوانان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به آسم، نارسایی قلبی و دیابت بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل خطر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. در این مطالعه هزار و ۸۵۳ جوان آلوده به ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد شرکت کننده در مطالعه بین ۱۸ تا ۲۹ ساله بودند و به دلیل مبتلا شدن به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری بودند.

۶۲ درصد افراد مورد ارزیابی را زنان تشکیل می‌دادند، که از این میان ۱۲ درصد آن‌ها باردار بودند. بیماری‌های رایج در میان افراد شرکت کننده در مطالعه شامل چاقی مفرط، آسم، اختلالت ذهنی، فشار خون بالا و دیابت می‌شد. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تنها ۴۳ درصد افراد هنگام بستری شدن در بیمارستان درگیر علائم بیماری کووید -۱۹ شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش سن، آسم، نارسایی احتقانی قلب، چاقی مفرط و دیابت خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را در میان جوانان به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. تعداد بسیار کمی از جوانان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند. محققان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در زمینه عوامل خطر بیماری کووید -۱۹ صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Plos One منتشر شده است.

کد خبر 522254

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ واکسن کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ مبتلا به کووید ۱۹ واکسن کرونا واکسن دیابت آسم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوع شدید بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محور سربندر - آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پلیس راه خوزستان با اعلام این گفت:به علت آبگرفتگی و سقوط پایه‌های برق در محور سربندر به آبادان در محدوده شادگان این مسیر مسدود شد.
این محور ارتباطی از منطقه خور دورق شادگان یک طرفه شد تا عوامل امدادی نسبت به جمع آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.
به علت بارش شدید باران در چند نقطه از محور ایذه به دهدز هم کوه ریزش کرد که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شد.
همچنین در محور اندیکا-شهرکرد در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید بود و ریزش کوه در چند نقطه با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه پاکسازی شد.  
پلیس راه با توجه به بارش شدید باران در محور‌های استان از رانندگان خواست در هنگام تردد با رعایت قوانین و احتیاط کامل رانندگی کنند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است