Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:03:28 GMT

اینفوگرافیک| مرور بخش‌های مهم زندگی سلمان فارسی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۳۲۳

اینفوگرافیک| مرور بخش‌های مهم زندگی سلمان فارسی

سلمان فارسی، یار باوفای پیامبر(ص) و امام علی(ع)، نماینده روح جستجوگر و حق‌طلب ایرانی است که در سختی‌ها و کشمکش روزگار، راه فلاح و نجات را پیدا کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سلمان فارسی صحابه باوفا و مؤمن پیامبر(ص) و امام علی (ع)، نماد ملت مسلمان ایران است که در اوج توان فکری و استعداد، زمانی که در چنگال محدودیت‌های طبقاتی گرفتار می‌شود، مسیر صلاح و نجات را در آموزه‌های دینی و علمی پیدا می‌کند؛ نه سرسپرده قدرت‌های دروغین دنیایی و استکبار می‌شود و نه دل به قدرت و ثروت ظاهری و دنیایی می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان فارسی در عین بهره‌مندی از هوش و استعداد سرشار، در میان ادیان و مذاهب گوناگون، راه فلاح را تنها در تشرف به اسلام یافت و تا زمانی که پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در میان مردم بودند، سلمان جزء یاران باوفای آن حضرت به حساب می‌آمد. پس از ایشان هم رهرو و مدافع حق مسلم حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بود و در ماجرای سقیفه بنی‌ساعده به عنوان یکی از مخالفان این رویداد در بین مردم حاضر شد.

 

نمونه کامل سبک زندگی در کربلا رقم خورد/ ماجرای فرزندانی که پدران خود را تا اوج سعادت یاری کردندبازخوانی جریان‌سازی فرهنگی در آموزه‌های امام حسین (ع) / حرام‌خواری مانع از شکل گیری سبک زندگی دینی استگفتگو با آیت‌الله تحریری| تنها مسیر راه‌یابی به زندگی سالم/ چگونه از سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) الگو بگیریم؟

 

خبرگزاری تسنیم در قالب اینفوگرافی به بررسی بخش‌های مهمی از سیره و زندگی سلمان فارسی پرداخته است.

طراح اینفوگرافیک: مریم مرتضوی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام علی ع پیامبر ص سبک زندگی ایرانی اسلامی امام علی ع پیامبر ص سبک زندگی ایرانی اسلامی سلمان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر شنبه در جمع رئیس و پرسنل راهداری و حمل و نقل شهرستان تنگستان ضمن گرامی داشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: تنگستان با دارا بودن بیش از ۵۵۰ کیلومتر راه‌ای اصلی، فرعی و بزرگ راهی به عنوان شهرستان سوم در استان بوشهر محاسبه می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با تلاش و برنامه ریزی راهداری حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شاهد مرمت، توسعه و پیشگیری بسیاری از حوادثی در جاده‌های هستیم.

وی یاد آور شد: بر اساس آماری که توسط رئیس اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان ارائه شد تصادفات فوتی و جرحی نسبت به استان از کاهش بسیار خوبی برخوردار است و هم در پیک عبور و مرور جاده‌ای مشکلی در ایام سال وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تنگستان با دقت و خالصانه برای مردم در حال خدمات رسانی است که جای تقدیر و تشکر از رئیس و پرسنل آن دارد.

لطفی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشت با پیگیری و پشتیبانی که شد کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های روستاها و بزرگراه‌های در سطح تنگستان صورت گرفته است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: باید در شهرستان کارهایی که نیاز است به خوبی در مسیر راه‌ها جهت اطلاع مردم انجام شود تا جلو هر گونه حوادث یا اتفاقات نا خوشایند گرفته شود.

وی افزود: در بعضی مسیرها در شهرستان ممکن است بار ترافیکی و عبور و مرور کمتری داشته است نیاز است خیلی از دور برگردان‌ها جا به جا و یا بازسازی شود.

کد خبر 6090243

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • اینفوگرافیک/ همه دستگاه‌هایی که درباره حجاب وظیفه دارند؟
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان