Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@22:51:01 GMT

اضافه‌بار خودروها در معابر تبریز کنترل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۴۲۴

اضافه‌بار خودروها در معابر تبریز کنترل می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز گفت: این سازمان به‌زودی، جهت کنترل اضافه بار در معابر شهری که باعث تخریب ملزومات شهری می‌شود، از چهار باسکول سیار محورکش استفاده می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فاضل نادری اظهار کرد: حمل اضافه بار که توسط برخی شرکت‌ها و همشهریان انجام می‌گیرد، علاوه بر ایجاد خطرات جانی برای شهروندان باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و ملزومات شهری از جمله تخریب آسفالت معابر، آسیب رساندن به پل‌ها و شکستن تابلوهای شهری می‌شود که با استفاده از این باسکول‌های سیار، متخلفان امر قابل شناسایی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابتدا قصد شهرداری از اجرای این عمل، بازدارندگی و آگاهی‌دهی خواهد بود، اما بعد از مدت معینی، در صورت تخلف، جریمه‌های سنگینی برای رانندگانی که رعایت نکنند، اعمال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز اظهار کرد: این باسکول‌ها سیار هستند و سعی بر این خواهد شد تا به‌صورت مقطعی در همه معابر تبریز استفاده شود تا جلوی حمل اضافی بار در تمام قسمت‌های شهر گرفته شود.

وی افزود: شهرداری تبریز به‌صورت سالانه، متحمل هزینه‌های کلان جهت ترمیم آسیب‌هایی می‌شود که حاصل بی‌احتیاطی و عدم رعایت استانداردهای حمل بار توسط همشهریان و شرکت‌ها است که با حمل بیش از حد ظرفیت، اقدام به جابجایی از جمله بتن آماده، نخاله‌های ساختمانی و دیگر وسایل سنگین می‌کنند.

کد خبر 522438

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كاميون شهرداري تبريز تبریز کلانشهر تبریز خودروهای دارای اضافه بار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز

شهردار منطقه شش تبریز از توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی این منطقه طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری صبح امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در راستای تسهیل تردد وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی و بهسازی معابر، روکش مکانیزه و دستی آسفالت در سطح معابر شهرداری منطقه شش تبریز، تاکنون به میزان ۲۸۸۰ تن آسفالت طی هفته گذشته توزیع شده است.

وی افزود: علاوه بر روکش مکانیزه، عملیات لکه‌گیری و مرمت آسفالت به صورت مستمر و هفتگی در سطح منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه شش تبریز و کارگاه امانی خدمات شهری در حال انجام است.

شهردار منطقه شش تبریز خاطرنشان کرد: در این طرح، بهسازی معابر از جمله مسیرهای سه‌راهی فرودگاه، جاده کندروی قوناخلارباغی، شهرک امام خمینی (ره)، کوی پلیس و شهرک شهید دکتر بهشتی، خیابان خطیب، جاده سنتو و مایان به صورت مکانیزه و دستی بهسازی و مرمت شده است.

جان‌فشان نوبری تصریح کرد: بهسازی معابر اصلی و فرعی به ویژه محله‌های این منطقه از اولویت‌های مهم منطقه قرار دارد و برای عمران و نوسازی معابر و محلات، برنامه‌های مختلفی بر مبنای دستورالعمل‌های تعیین شده است.

کد خبر 751022

دیگر خبرها

  • تلاش پاکبانان تبریز برای رفع آبگرفتگی معابر و حجم تاسف بار زباله
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • آبگرفتگی شدید معابر تبریز بعداز بارش شدید باران
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز