Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@20:25:30 GMT

روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۴۷۸۲

روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ۱۶ تیم عملیاتی به تعداد ۶۲ نفر و به همراه تجهیزات خودرویی و دو دستگاه آمبولانس، ۹خودروی کمک‌دار سبک، سه خودروی آنست و یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند تا احمد حسن‌وند خلبان پاراگلایدر که در روز ۲۲ شهریور‌ماه پس از پرواز در آسمان سوادکوه‌شمالی در جنگل‌های منطقه مفقود شده بود را پیدا کنند و روز ۲۳ شهریور‌ماه از پیدا‌کردن وی خبر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به صورت تصادفی از روایت دیگر جستجو و پیدا‌کردن خلبان آگاهی پیدا کردیم و با دامدار ۴۷ ساله در این باره مصاحبه گرفتیم و روایت جدید از حادثه پاراگلایدر را بیان کرد.

*روایت جدید از حادثه «پاراگلایدر» در سوادکوه

فریبرز نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دامدار مرتع «درجی» در منطقه «اسکلیم» دهستان لفور در شهرستان سوادکوه‌شمالی هستم و از هلال احمر بابل برای جستجوی خلبان پاراگلایدر با ما تماس گرفتند، گفت: با ۴ نفر از دامداران منطقه به دنبال گمشده گشتیم و پس از تاریکی هوا، دست از جستجو برداشتیم و صبح خودم در منطقه «سی‌ین» به جستجو ادامه دارم.

وی با اشاره به اینکه با صداهای پی‌در‌پی به دنبال خلبان پاراگلایدر بودم و پاسخش را شنیدم و به طرف صدا رفتم که چترش بالاتر و چرخ‌های پاراگلایدر هم اطراف بود و از لگن و ران صدمه خورده بود.

نوروزی با بیان اینکه به دلیل زندگی روستایی اقدامات اولیه کمک‌رسانی را بلد هستم و با توجه به اینکه در عمق جنگل‌های منطقه به جاده دسترسی ندارد و ضرورت دارد تا کمک‌های اولیه را بلد باشیم، خاطرنشان کرد: فاصله حدود ۲ کیلومتری با نیروهای امدادی داشتم و آنها را صدا کردم و ۵ نفر از آنان که یکی اهل روستای لفور و از امدادگران بودند به کمک آمدند و مصدوم را به مکانی که قرار بود هلی‌کوپتر بیاید، منتقل کردیم و در آنجا حدود ۴۰ نفر بودند و من برای رسیدگی به دام‌ها، برگشتم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در این باره که نامی از ایشان در گزارش‌های امداد‌رسانی به احمد حسن‌وند که در پرواز پاراگلایدر در منطقه لفور سوادکوه‌شمالی آسیب دید، برده نشد و به صورت تصادفی با خدمتش آشنا شدیم، گفت: انسان‌دوستی حکم می‌کند که به کسی که در خطر قرار گرفت کمک کنیم و علاقه‌ای به نام‌بردن و تشکر و اسم و رسم برای کمک‌رسانی به همنوع ندارم و سال قبل هم یک کوهنورد زن را که مچ پایش شکسته بود و به همراه یکی از همنوردادن به کمک نیاز داشت را با اسب به مرکز درمانی منتقل کردم.

*جستجوی ۱۴ کیلومتری

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ۲ روز تماس و ارتباط خلبان نداشتیم و وی از نخبگان رشته پرواز بودند و شاگردان زیادی را پرورش دادند، گفت: ساعت ۱۹ و ۵دقیقه روز ۲۲ شهریور خبر دریافت و ۲ تیم تخصصی جستجو و نجات در کوهستان تشکیل شد.

وحید متانی، افزود: مسیر ۱۴ کیلومتری جنگل و دره منطقه «گردنه‌سر» تا «گالشکلا» لفور توسط همکاران ما از ۱۰ شب دوشنبه تا ۱۱ صبح سه‌شنبه طی کردند و تیم منسجم، قوی و هماهنگ تشکل شد تا صبح سه‌شنبه خلبان مورد نظر در سلامت پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بومی و محلی و بسیجیان و امداد‌گران تلاش قابل تقدیری انجام دادند و پیدا‌کردن خلبان و زنده‌بودن و سلامتی ایشان در اولویت اول ما بود و خوشحالیم که این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

*قدردانی از تعهد

تلاش‌ها و زحمات امداد‌گران جمعیت هلال احمر برای فعالیت‌های بشردوستانه به ویژه در شهرستان‌های سخت‌عبور همواره با نگاه احترام و تقدیر نگریسته می‌شود و نگاه امید برای آسیب‌دیدگان در شرایط سخت به آنان است و استفاده از توانمندی دامداران و بومیان منطقه به عنوان اولویت‌ برای دست‌اندرکاران باشد و تلاش و تعهد فریبرز نوروزی دامداد سوادکوهی در پیدا‌کردن خلبان مصدوم و حضور ده‌ها امداد‌گر برای کمک‌رسانی برگ افتخار‌آمیزی برای تعهد و تلاش برای کاهش درد‌ها و رنج‌ها است و البته انتظار می‌رود در جمع‌بندی گزارش‌های استانی همه کمک‌کنندگان و همراهان به چشم آیند.

گزارش از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دامدار سوادکوهی حادثه پاراگلایدر هلال احمر شهرستان سوادکوه پیدا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه همدان که با حضور استاندار همدان، مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کبودرآهنگ برگزار شد، اظهار داشت: هر یک از فرماندهان ولایی و انقلابی ما نگین زینت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و کارنامه درخشان این عزیزان نیاز به توصیف و تعریف ندارد.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه قلب تپنده رزمی و عملیاتی پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش، پایگاه مقتدر و دلاور شهید محمد نوژه همدان است، گفت: نیروی هوایی ارتش تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته تا نیرویی در تراز انقلاب اسلامی در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) باشد.

در ادامه، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان نیز اظهار داشت: آنچه که در جمع ارتشیان غیور و سرافراز می‌بینم، چیزی جز جهاد، اخلاص، عمل و تلاش شبانه‌روزی نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز کشور و میهن عزیزمان به همت و توانمندی‌های نیروهای مسلح در اوج عزت، اقتدار، بالندگی و بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: تیزپروازان ما همیشه در همه جا و در هر زمان، حافظ امنیت و استقلال ملت عزیزمان بوده و هستند.

امیر سرتیپ دوم خلبان «پرویز مرادبکی» فرمانده اسبق پایگاه شکاری شهید نوژه نیز در این مراسم عنوان کرد: خداوند متعال را سپاسگزار و شاکر هستم که توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به بنده عنایت داشته، اقدامات عملیاتی رزمی و عملیاتی پایگاه استراتژیک خلبان شهید محمد نوژه بر همگان آشکار است و این اقتدار و توان از افتخارات نیروی هوایی ارتش است.

در این مراسم، امیر سرتیپ دوم خلبان «مهدی کرمی» به سِمت فرماندهی پایگاه شکاری شهید محمد نوژه و ارشد نظامی ارتش در استان همدان منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیر «مرادبکی» تقدیر شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین در ادامه، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید و توانمندی‌های رزمی و عملیاتی پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه