Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها 30 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند.

منصور صاحب در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای طرح کوچ در سال تحصیلی گذشته و بر اساس غربالگری انجام شده در مهرماه، 34.3 دهم درصد دانش‌آموزان استان اردبیل دچار عارضه چاقی بودند که این میزان در شهر اردبیل بالای 38 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بین مراکز استان‌ها اردبیل حرف اول را در چاقی می‌زد و بخش عظیمی از دانش‌آموزان گرفتار اضافه وزن بودند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برنامه‌های اجرا شده در طول سال تحصیلی جاری و با همکاری نهادهای مختلف به ویژه رسانه‌ها سعی کردیم تا با همکاری اولیای دانش‌آموزان در این زمینه با اجرای طرح‌های مختلف تندرستی و ورزش در میان دانش‌آموزان این آمار اضافه وزن و چاقی را 3.4 دهم درصد در اسفندماه کاهش دهیم.

صاحب افزود: جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده در سطح ملی،‌ ما در اسفند سال گذشته موفق شدیم میانگین چاقی دانش‌آموزان استان را از 34.3 دهم درصد به کمتر از 30.9 دهم درصد کاهش دهیم که یک روند نزولی 3.4 دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال در تلاش هستیم تا بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، برنامه ارتقا سواد حرکتی را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم تا در کنار کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان به تحرک بیشتر آنها کمک کنیم.

صاحب اضافه کرد: امیدواریم با حضوری شدن کلاس‌های درس،‌ دانش‌آموزان در ساعات ورزشی به تحرک بیشتر اقدام کرده و آمار چاقی در استان کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در حوزه لاغری و بسیار لاغری نیز رتبه استان اردبیل سی و دوم کشور است به طوری که کمتر از چهار درصد دانش‌آموزان استان گرفتار عارضه لاغری و یا بسیار لاغری هستند.

صاحب فاصله استان‌های صدرنشین با پایین‌نشین را پنج درصد اعلام کرد و ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با 9 درصد بیشترین آمار لاغری و بسیار لاغری را دارد در حالی که این رقم در استان اردبیل کمتر از چهار درصد است.

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های ویژه بهداشتی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: اصلی‌ترین اولویت تکمیل واکسیناسیون معلمان است که تاکنون 85 درصد معلمان که 18 هزار و 500 نفر از همکاران فرهنگی را شامل می‌شود دوز اول واکسن را دریافت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: هشت هزار و 50 نفر از همکاران فرهنگی دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که 45 درصد جامعه فرهنگیان را شامل می‌شود.

صاحب دلیل تأخیر ایجاد شده در واکسیناسیون دوز دوم را تزریق واکسن اسپرتینگ اعلام کرد و گفت: با تعلل انجام شده در ورود دوز دوم این واکسن قرار شده به جای آن آستارانزیکا به معلمان تزریق شود که انتظار می‌رود تا قبل از شروع سال تحصیلی صد درصد فرهنگیان در برابر بیماری کرونا ایمن شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانش آموزان استان درصد دانش آموزان آموزش و پرورش استان اردبیل سال تحصیلی دهم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم

در آستانه روز معلم، «زنگ سپاس معلم» در مدارس اردبیل نواخته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در آستانه روز معلم، زنگ سپاس معلم در مدارس اردبیل نواخته شده و با حضور استاندار اردبیل از تعدادی معلمان تجلیل شد.

استاندار اردبیل در این مراسم، اظهار داشت: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز است و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته بوده و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه بسیار حائز اهمیت است و باید دانش‌آموزان با تمام توان به علم‌آموزی و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: بیش از 60 عنوان برنامه در طول هفته معلم اجرا می‌شود.

کلام‌الله صفری افزود: بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون در اردبیل ایجاد می‌شود و نهضت مدرسه‌سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان و اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان از جمله اقدامات شاخص آموزش و پرورش است.

.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم