Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:57:52 GMT

آموزشگاه ۹ کلاسه در گنبدکاووس افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۴۲۸

آموزشگاه ۹ کلاسه در گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت که این واحد آموزشی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۵۲ مترمربع و با هزینه تقریبی ۸۰ میلیارد ریال احداث شده که ۳۰ درصد هزینه را خانواده مرحوم خلیل نژاد و بقیه را اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال الدین نظرنژاد با قدردانی از بانی ساخت این آموزشگاه و دیگر نیکوکاران مدرسه ساز گنبدکاووس و استان گلستان، افزود: انجام هزار و ۴۰۰ مترمربع محوطه سازی و احداث ۴۰ مترمربع سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات ساختمانی در این مدرسه می‌باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این واحد آموزشی، چهار مدرسه خیرساز دیگر هر کدام با ظرفیت ۶ کلاس درس و در مقطع ابتدایی در روستاهای "قزلجه ماتی، آق آباد، ارمی آباد و پشه‌لر" گنبدکاووس تا مهرماه امسال افتتاح و تحویل آموزش و پرورش این شهرستان می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی سه واحد آموزشی دیگر هم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در این شهرستان آغاز می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با قدردانی از نیکوکاران مدرسه ساز، گفت که کمک به دولت در امر رفع کمبودهای آموزشی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بالاترین خدمت و کمک به رشد تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است.

امانقلیچ شادمهر افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید بسیاری از خانواده‌ها بالاخص در مناطق محروم به سبب شرایط اقتصادی و کرونایی قادر به تهیه اقلام مورد نیاز برای تحصیل فرزندان خود نیستند که نیکوکاران می‌توانند دراین بخش نیز کمک حال آنها باشند.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که فرماندار ویژه گنبدکاووس، برخی خیرین این شهرستان و معاون مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز حضور داشتند، از خانواده مرحوم خلیل نژاد بانی ساخت این مدرسه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که در ۵۱۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها گنبدکاووس مدارس گلستان خیرین مدرسه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس مدارس گلستان گنبدکاووس مدارس گلستان خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • پول هست زمین نیست!
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش