Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:12:12 GMT

کوهپیمایی از ۲ مسیر زیبا اما پرخطر در غرب تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۵۰۹

کوهپیمایی از ۲ مسیر زیبا اما پرخطر در غرب تهران

این رشته ۶۰ کیلومتری، حدفاصل ۲ رودخانه بزرگ، یکی در شرق به‌نام «جاجرود» و دیگری در غرب به‌نام «کرج» قرار دارد. بلندترین نقطه این رشته کوه، قله توچال به ارتفاع ۳۹۶۴‌متر است. کوهستان شمال تهران، پر رفت‌وآمدترین منطقه‌ کوهستانی ایران و حتی جهان است. این منطقه به دلیل نزدیکی به پایتخت در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل میعادگاه کوهپیمایی قشرهای مختلفی از مردم و گردشگران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران ۸ مسیر کوهپیمایی شناخته شده وجود دارد که ۲ مسیر «فرحزاد» و «حصارک» در محدوده غرب قرار دارد. مسیر فرحزاد، از بالای محله فرحزاد در ارتفاع ۱۶۵۰‌متر آغاز می‌شود و با عبور از یک جاده خاکی پیچ در پیچ به‌طول ۱۵ کیلومتر، در نقطه پایانی به حرم مطهر «امامزاده داود» (ع) در ارتفاع ۲۶۰۰ متری می‌رسد.

مسیر کوهپیمایی فرحزاد به امامزاده داود(ع) یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مسیرهای کوهپیمایی شمال تهران است و تا همین ۳۰‌ـ ۴۰ سال پیش که هنوز جاده جدید امامزاده داود(ع) از مسیر «سولقان» و کن احداث نشده بود، تنها راه ارتباطی به این امامزاده(ع) بود. پیاده‌روی در این جاده زیبا در امتداد دره فرحزاد، حدود ۵ ساعت زمان می‌برد. برخی از گردشگران این جاده را با خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل طی می‌کنند. مسیر حصارک از مسیرهای کمتر شناخته شده در کوهستان شمال تهران است. البته مسیر حصارک خود به ۲ مسیر دره حصارک و قله «بندعیش» تقسیم و مسیر دره از شمال‌غرب محله حصارک در ارتفاع ۱۶۷۰ متری آغاز می‌شود و در یک مسیر کم شیب تا آبشار حصارک ادامه پیدا می‌کند. پیاده‌روی از ابتدای دره تا پای آبشار کمتر از یک ساعت زمان می‌برد.

ادامه راه پس از آبشار کمی ناهموار است، اما اگر از آن عبور کنید، راه پاکوب در امتداد دره همچنان به سمت بالا ادامه دارد. مسیر قله‌بند عیش هم از بالای محله حصارک آغاز و در ادامه با عبور از بالای دره حصارک در نهایت به قله‌بند عیش به ارتفاع ۲۷۶۰‌متر ختم می‌شود. باید توجه داشت مسیرهای فرحزاد و حصارک از ایمنی، امنیت و امکانات مسیرهای ایمن برخوردار نیستند و گام گذاشتن در این مسیرها باید با تحقیق و آگاهی و با توجه به شرایط زمانی و توانایی‌های فردی انجام گیرد.
نیما اسماعیلی ‌ـ کوهنورد

کد خبر 626249 برچسب‌ها همشهری محله کوه نوردی امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله کوه نوردی امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتوبان شمال شب گذشته در محدوده تونل شماره ۱۲ از ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه تا ساعت پنج امروز به دلیل ریزش سنگ مسدود بود که پس از پاکسازی، بازگشایی شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده های کشور به ویژه جاده‌های شمالی،خاطر نشان کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی به ویژه مسیر برگشت از استان های شمالی به طرف تهران با پایان یافتن تعطیلات سنگین و پر حجم است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: د محور چالوس بدلیل ترافیک پرحجم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شمال به جنوب یکطرفه شده است.

محبی ادامه داد:درمحور هراز از ساعت ۱۵ امروز تردد وسایل نقلیه از آبعلی به سمت آمل ممنوع شد و از آمل به سمت رودهن یا آبعلی مسیر یکطرفه است تا زمانی که بار ترافیکی تخلیه شود.

وی ادامه داد: در محدوده پاسگاه لاریجان و قبل از شهر مرزن آباد شاهد پس زدگی ترافیک هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی ترافیک پر حجم و روان است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: به رانندگانی که هنوز مسیر بازگشت را آغاز نکردند توصیه می شود که بازگشت خود را به فردا موکول کنند تا ترافیک کمتری را در جاده ها تجربه کنند.

محبی ادامه داد: اگر رانندگان در این ساعات سفر بازگشت خود را آغاز کنند با تاریکی شب و پیک ترافیک مواجه می شوند و ممکن است ساعت ها پشت ترافیک بمانند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  • کوهپیمایی فرهنگیان بخش گل تپه
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع