Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@08:38:13 GMT

چرا شهرها باید خط آسمان داشته باشد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۵۹۲

چرا شهرها باید خط آسمان داشته باشد؟

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه «وکتور خط افق شهر» تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است، گفت: اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و دارای ساختمان‌های شاخص بسیار، وکتوری ندارد تا بتواند به عنوان تجمیع نمادهای آن باشد.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «وکتور خط افق شهر» در ظاهر امر تصویری سیاه سفید یا در تعبیری بهتر دو رنگ از ساختمان‌های یک شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساختمان‌هایی در وکتور ترسیم می‌شود که بتوان آنها را با چنین روشی ترسیم کرد یا بهتر بگوییم ساختمان‌هایی که اگر با این روش ترسیم شوند قابل شناسایی خواهند بود پس ما هنگام ترسیم وکتور به سراغ ساختمان‌هایی می‌رویم که خود می‌تواند نماد یک شهر باشد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه «وکتور خط افق شهر» تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است؛ تصویری که به محض رؤیت آن، می‌توان تشخیص داد این وکتور متعلق به کدام شهر است، تصریح کرد: «وکتور خط افق شهر» نحوه مواجهه ما با آسمان شهر است، اما موضوع وکتور خط افق شهر با تاکید بر خطی است که آسمان یک شهر از زمینش جدا می‌کند، یعنی دقیقاً از جایی که آسمان شهر شروع می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد وکتور خط افق شهر، ادامه داد: با ترسیم یا ساخت خط افق یک شهر، هویت بصری آن را در ذهن انسان‌ها تقویت می‌کنیم، برای آنها تصویری از یک شهر می‌سازیم، تصویری که کمک خوبی برای برندینگ یک شهر به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد بود.

نصوحی گفت: اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و دارای ساختمان‌های شاخص بسیار، وکتوری که بتواند به عنوان تجمیع نمادهای آن باشد را ندارد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه رویداد ۴۰ وکتور برای خط افق شهر اصفهان در همین نقطه متولد شد، گفت: از مهمترین اهداف این اقدام برندینگ شهر اصفهان در حوزه گردشگری، ایجاد نماد هویتی برای اصفهان، تولید ماده خام برای طراحی‌های مربوط به گرافیک اصفهان و مورد توجه قرار دادن اهمیت خط افق شهر برای مدیران شهری و شهرسازان و معماران است.

وی با بیان اینکه پیرو اعلام فراخوان رویداد چهل وکتور از خط آسمان شهر اصفهان ۲۹۸ اثر ارسال شد، اظهار کرد: پس از داوری آثار، ۴۰ اثر مورد انتخاب داوران قرار گرفت که از این تعداد پنج اثر برتر و ۳۵ اثر برگزیده انتخاب شد و جوایز نقدی را دریافت کردند.

نصوحی خاطرنشان کرد: طراحان و علاقه مندان در صورت نیاز می‌توانند آثار برگزیده را که به صورت لایه باز در سایت اینترنتی به نشانی Isfahan.ir/skyline بارگذاری شده، مشاهده کنند.

کد خبر 522325

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خط آسمان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان فراخوان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!

تصویر تازه ای که از پسر فرهاد مجیدی منتشر شده، خیلی ها را غافلگیر کرده است.

طرفداری | فرهاد مجیدی تصویری را کنار پسرش به اشتراک گذاشت.

فرهاد مجیدی این روزها به دور از دنیای فوتبال و در امارات مشغول استراحت کنار خانواده اش است و حضور فعالی هم در اینستاگرام دارد. حالا او در جدیدترین مورد، تصویری از خودش کنار پسرش، بردیا مجیدی را به اشتراک گذاشته است.

نکته جالب این عکس که بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی هم به آن اشاره کردند، بزرگ شدن پسر فرهاد مجیدی و تغییر ظاهر اوست.

فرهاد مجیدی و بردیا مجیدی

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جهان به روایت تصویر
  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت