Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@20:17:02 GMT

ورود ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا دو ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۲۵۶۱۹

رئیس جمعیت هلال احمر از ورود ۷۰ میلیون دوز واکسن کرونا طی دو ماه آینده خبر داد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر از ورود سومین محموله سنگین واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت خبر داد و گفت: با ورود یک محموله 5 میلیون دوزی دیگر به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون 35 میلیون و 390 هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با اعلام اینکه 5 میلیون تا محقق شدن وعده 20 میلیونی واردات واکسن توسط هلال احمر در شهریورماه مانده، تصریح کرد: از 20 میلیون دوز واکسنی که قرار بود در شهریور ماه توسط هلال‌احمر وارد کشور شود تاکنون 15 میلیون دوز از آن تحویل وزارت بهداشت شده و تنها 5 میلیون دوز دیگر باقی مانده تا وعده 20 میلیونی که برای واردات واکسن کرونا داده بودیم محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز امیدواری از واردات 5 میلیون دوز دیگر واکسن کرونا تا یک هفته دیگر، اضافه کرد: پس از اینکه فرآیند وارد کردن 20 میلیون دوز واکسن کرونا توسط هلال احمر در شهریور ماه به پایان برسد، در فواصل زمانی معین 70 میلیون دوز دیگر واکسن طی دو ماه آینده وارد کشور خواهیم کرد.

وی با اشاره به کمک‌های خوب وزارت امورخارجه و بانک مرکزی و همچنین تاکید رئیس جمهور برای واردات واکسن افزود: از این 70 میلیون دوز واکسن وارداتی 10 میلیون مخصوص سنین 12 تا 18 سال است تا دانش آموزان نیز در مقابل کرونا ایمن شوند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه تمام اطلاعات برای واردات واکسن‏‌های مناسب برای گروه سنی زیر 18 سال آماده و تحویل سازمان غذا و دارو شده است، تصریح کرد: در صورت تأیید این سازمان و صدور مجوز، با واردات یکی از این دو واکسن سوبرانا2 یا سینوفارم در مهرماه، واکسیناسیون گروه سنی زیر 18 سال آغاز می‌شود.

همتی با تأکید بر اینکه تمامی واکسن‌های وارداتی و واکسن‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، در ابتدا مورد تأیید وزارت بهداشت قرار می‌گیرند، گفت: هلال احمر علاوه بر واردات واکسن، برای واکسیناسیون هم برنامه ریزی خوبی داشته و در حال افزایش مرکزهای تزریق واکسن است.

وی افزود: به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است تا به واسطه درخواست وزیر بهداشت از جمعیت هلال احمر، آماده راه اندازی مراکز تزریق واکسن خود باشند و باید یک هماهنگی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد تا در هر نقطه از کشور که نیاز بود، مراکز واکسیناسیون راه اندازی شود. مراکز تزریق واکسن هلال احمر مجهز است و فضای بسیار مناسبی دارند و نیاز به صرف هزینه برای راه اندازی آن‌ها نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با بیان اینکه اثربخشی واکسن‌های وارداتی هلال احمر در مقیاس زیاد به اثبات رسیده، اظهار کرد: واکسن‌هایی را که ما وارد کشور کردیم از نوع سینوفارم بوده؛ این واکسن‌ها تأیید بهداشت جهانی و وزارت بهداشت را داشته و اثربخشی آن ها در مقیاس زیاد نیز به اثبات رسیده است.

برچسب ها: کرونا ، واکسن ، واردات واکسن ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P6B

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا واکسن واردات واکسن بازارنیوز رئیس جمعیت هلال احمر میلیون دوز واکسن واردات واکسن هلال احمر 5 میلیون دوز واکسن کرونا واکسن ها 20 میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۲۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد